Gå til innhold

Skjermen flimrer, dårlig kjøling?


killerbill

Anbefalte innlegg

Jeg har i hele dag sette i nytt vannkjøling i min PC.

Jeg skrudde den på og alt virket fint og jeg hørte nesten ikke noe fra dataen lengre :D

 

Men skjermen driver å flimrer selv om GPU prosessoren er 35 grader og før var den på 60-70 og alt funket fint.

 

Jeg har bare en vannblokk på selve prosessoren, så kan det være at minne ikke får god nok kjøling?

 

 

Jeg prøvde å sette på dette men de falt av hele tide så jeg god ikke mere :p

 

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definer flimmer.

 

Det kan være andre områder av skjermkortet som nå blir for varmt. Strengt talt skal en være litt observant der når man vannkjøler, hvis et design avhenger av luft som blåses fra en vifte. For å teste - sett bare en vifte, gulvvifte etc. like forran boksen din, og blås så heftig du kan med kaldluft inn på maskinen (og skjermkortet). Hjelper ikke dette, og du ikke har gjort noe annet i mellomtiden (drivere, Hz, kabel), da har du kanskje et problem :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Det ligger tilfeldigvis ikke noen ledninger som fører strøm,rundt skjermen? Jeg har opplevd før at dette kan lage litt flimring, og mye hvis de(n) ligger rett bak og litt høyt opp på CRT skjermen.

 

edit: Har aldri hatt vannkjøling, men tviler sterkt på at den kan skape dette problemet. Det er heller ikke minnet på kortet, da dette sikkert ikke hadde noen annen kjøling da du hadde luftvifte.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Jeg har et 6800gt skjermkort, og på det var det en svær kjøler som kjølet alt!. men jeg tror jeg har funnet den skyldige, det kan være at vannpumpa (kabinette er noen få cm unna skjermen) som lager et magnetfelt som gjør at skjermen hopper sånn.

 

Skal ta og teste det ut !

 

EDIT: det var pumpa, alt er ok nå :w00t:

Endret av killerbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...