Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstalering av XP pro virker ikke


Anbefalte innlegg

Jeg skal legge inn win xp pro på en maskin som nå har xp home.

Jeg har valgt i BIOS at den skal boote fra CDROM, men jeg får ikke startet den.

Så hvis jeg slår på xp home og går på min datamaskin og starter derfra, så begynner den.

Den restarter for å fortsette innstalleringen. Da starter den ved oppstart. Men den kommer ikke lenger enn til da det kommer et svart vindu med en strek oppe i venstre hjørne som blinker.

 

Er det noen som har vært borti dette eller som har noen forslag hva jeg kan gjøre.

Jeg vil helst formatere hele disken. Innholdet har jeg kopiert over til en ekstern harddisk.

 

 

er takknemlig for svart :love:

 

Mvh

Jonathan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den restarter for å fortsette innstalleringen. Da starter den ved oppstart. Men den kommer ikke lenger enn til da det kommer et svart vindu med en  strek oppe i venstre hjørne som blinker.

 

Er det noen som har vært borti dette eller som har noen forslag hva jeg kan gjøre.

5385037[/snapback]

 

Hadde samme problem. Fikk kun svart vindu med blinkende strek.

Oppdaterte BIOS. Problem løst.

Lenke til kommentar
Svart vindu med blinkende strek i xp prof får jeg hver gang jeg booter med en eller annen usb-ting tilkoblet. Vet ikke hvilken det er, så hver gang jeg booter (2-3x/år) drar jeg ut alle usbkablene. Funker da.

5386864[/snapback]

 

 

har ikke en lexmark eller canon skriver kobla til på USB ?? :)

 

 

 

The Trooper

Lenke til kommentar

takk for innlegg. :love:

 

Har ingen usb tilkoblet.

Jeg har prøvd noe annet også. jeg satt i en ny disk (brukt) og formaterte den til ntcf ettelleranna..

og satte i xp cden. Slo av maskina, tok ut den gamle disken, satte den nye disken på master og slo på.

Men da får jeg melding om: Disk Boot Failure, Insert System Disk and press Enter.

Skal dette gå? hva må jeg gjøre annerledes?

 

Men hvis jeg skal oppdatere BIOS, hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar

Hvis du skal oppdatere bios må du vite hva slags hovedkort du har. Når du vet det kan du gå på nettsidene til produsenten for å laste ned manual. Der skal det stå hvordan du oppdaterer bios'en. Finner du ikke manualen, er det sikkert noen her som vet hvordan bios'en din skal oppdateres.

 

Grunnen til at du får Disk Boot Failure, Insert System Disk and press Enter er at du ikke får bootet fra xp-cd'en.

 

Jeg er rimelig overbevist at løsningen på ditt problem er enten oppdatering av bios, eller laste ned xp oppstartsdisketter fra MS.

Endret av bobafett
Lenke til kommentar

jeg har formatert harddisken i en annen maskin. til NTSF. to ganger faktisk.

men når jeg starter opp igjen i den originale maskina, så får jeg denne meldingen: NTLDR mangler. trykk .... for å restarte...

Hva er feil? :hmm:

 

når jeg setter i en bootbar xp cd når jeg skal innstallere, så komer det først: trykk en tast for å starte opp fra CD ROM. men så kommer den meldinga over. NTLDR..

 

Noen som har forslag? er takknemlig for svar. Tanta mi har venta en stund på maskina si nå så.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...