Gå til innhold

ot-baren vs klaraklokk


Anbefalte innlegg

har merket at når enkelte tar opp spørsmål som gjelder ting som seksualitet og andre intime ting ender det ofte med at en streng moderator kommer og stenger trådene og slenger ut følgende kommentar(eller liknende);

 

dette kan diskuteres/ taes opp på klaraklokk.no

 

 

vel,

forskjellen mellom klaraklokk og ot-baren er at på klaraklokk får man et svar av en fagperson mens i ot-baren kan man diskutere problemet med andre likesinnede. dette er en forskjell jeg syns moderatorene burde bite seg merke i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en skjønnhetsvurdering. Tråder sklir ofte fort ut og report listen og inboxen i pm blir lang som et ondt år. Enkelte brukere poster heller ikke stort annet enn slike tråder og det er nok av de tilbakemeldinger fra brukere som ikke ønsker OT-Baren endret til en kategori fulltstappet av meningsløst svada som har med sex å gjøre.

 

Alt med måte, trådene vil altid bli vurdert individuelt. Kommer det noe nyttig diskusjon ut av tråden så lever den videre, men selv i OT-Baren er det visse krav til nyttverdi.

 

OT-baren skal ikke være et tilholdssted hvor man diskuterer meningsløse sexuelle emner.

Lenke til kommentar
De trådene inneholder stort sett 98% tullesvar så jeg skjønner godt at de blir stengt.

5386118[/snapback]

 

 

det er noe jeg ofte legger merke til. i de tilfellene syns jeg at man heller bør gripe fatt i tullesvarene og de som lager de istedefor selve posten.

Lenke til kommentar
De trådene inneholder stort sett 98% tullesvar så jeg skjønner godt at de blir stengt.

5386118[/snapback]

 

 

det er noe jeg ofte legger merke til. i de tilfellene syns jeg at man heller bør gripe fatt i tullesvarene og de som lager de istedefor selve posten.

5387777[/snapback]

 

Dette er jo klart om emnet har noe for seg. Men i tilfeller hvor emnet allerede er tvilsomt og moderator tillater det for å "se det ann", så stenger man en tråd hvor emnet uansett ikke gir grunnlag for annet enn meningsløse tullesvar. Bedre det enn å begynne å sende ut advarsler til x antal brukere fordi man skal tillate en tråd som ikke har noen mening.

 

For å sitere sticky i OT-Baren:

I tillegg har vi "OT-baren" for alt annet dere måtte ha lyst til å prate om, sitat "Småprat om alt og ingenting fra hverdagens små og store hendelser - innenfor rimelighetens grenser." Dette er opprettet for å fange opp de emner som ikke har et forum, og som bærer preg av sosial prat om løst og fast.

 

Det betyr at emnet (topic) for OT-baren ikke er bestemt, men avgjøres av brukernes interesser. Men det betyr ikke at det er fritt fram for alle slags innlegg. Vi ønsker den samme høye kvalitet over denne delen av forumet som de andre. Da vil det være emner som ikke passerer nåløyet her som på resten av forumene.

 

Eksempler hvor dette ikke har vært tilfellet:

 

Den store sex-tråden!

Våte-drømmer. Hvem opplever dette?

Hvilke sex-leker fins i hjemmet ditt?

Det STORE (sex)stillingsgalleriet.

Klør du deg ofte på ballene?

Er du fornøyd med penisen din?

 

Her er tråder som ikke har ført noe med seg annet enn spam, årelange rapporteringslister fra brukere som ikke ønsker slike tråder på forumet og som medfører synkende kvalitet og trivsel i OT-Baren. Å stenge en tråd er aldri morsomt, men det må i tilfeller gjøres for å opprettholde en viss kvalitet.

 

OT-Baren er ikke en sex-kategori. Ønsker du en slik kategori kan du sende en skriftlig forespørsel til forumstyret.

 

Er man uenig i stenging i en tråd så send en skriftlig klage til moderator på pm, om ikke det når frem så send en til forumstyret.

Lenke til kommentar

jeg lar vær å sitere deg:

 

Jeg ser at trådene over lett kan være gjenstand for "meningsløse tullesvar" samt at de kan føre til "synkende kvalitet og trivsel i OT-Baren".

Trådene kan i seg selv inneholde høyt særiøse og relevante emner som kan være gjenstand for givende diskusjoner. Enkelte av trådene kan kanskje også være med på å trekkeopp et lite smil rundt munnen på folk.

At det blir en "tråd som ikke har noen mening" skyldes denne snøballen av folk som klager på tråden, som klager på folk som klager på tråden, som klager på folk som klager på at det er folk som klager. ( tror det få holde)

Lenke til kommentar
jeg lar vær å sitere deg:

 

Jeg ser at trådene over lett kan være gjenstand for "meningsløse tullesvar" samt at de kan føre til "synkende kvalitet og trivsel i OT-Baren".

Trådene kan i seg selv inneholde høyt særiøse og relevante emner som kan være gjenstand for givende diskusjoner. Enkelte av trådene kan kanskje også være med på å trekkeopp et lite smil rundt munnen på folk.

At det blir en "tråd som ikke har noen mening" skyldes denne snøballen av folk som klager på tråden, som klager på folk som klager på tråden, som klager på folk som klager på at det er folk som klager. ( tror det få holde)

5388453[/snapback]

 

Dette er korrekt og er også grunnen til at enkelte tråder stenges. Om brukere ikke makter å holde seg til topic etter gjentatte advarsler så blir det dessverre tilfeller av stenging. Men det utelukker ikke reaksjoner mot de som kommer med spam og off topic.

 

Som sagt, det blir en skjønnhetsvurdering og den er ikke altid lett. Stenge tråder hører til sjeldenheten (er vel bare et par %), men blir dessverre av og til nødvendig. Selv en moderators tålmodighet tar slutt og det er viktig at brukerene ikke irriterer seg over alt for mange meningsløse tråder i en kategori.

 

Men stort sett så får de fleste tråder i OT baren leve, uansett hvor meningsløse de egentlig er. Litt av poenget med den kategorien også. Men man må sette en grense. Blir tråder stengt kan man altid ta det på pm med moderator om man føler det var uberettiget.

 

For ordens skyld flott at du kommer med tilbakemelding.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...