Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin slår seg av etter installasjon av nytt sk.k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Packard Bell maskin med et onboard skjermkort. Jeg kjøpte to nye rambrikker og et N6600GT skjermkort og satt inn i maskinen. Etter det så slår maskinen seg av etter kort tid (10 - 30 min).

 

Jeg fant ikke onboard skjermkortet i Bios så fikk ikke slått av det der. Jeg glemte også å fjerne driveren fra den, men når jeg gikk i systeminstillinger senere så var bare det nye kortet registrert. Det gamle var borte.

 

Nå har jeg fjernet skjermkortet og skal kjøre maskinen å se men tenkte å høre om noen hadde en formening om mulige årsaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen kræsjet nå også. Fikk en feilmelding om feil på enhetsdriver så det er nok blitt en feil der. Ikke sikker på hvordan jeg skal rette det opp.

5384171[/snapback]

 

 

gå inn på enhetsbehandleren og avinstaler skjermkortet der.

start om datan så skal den instalere om det integrerte skjermkortet selv, eller kjør drivrutinene til det.

 

Om datan kræsjer så fort at du ikke klarer dette fra norman windows så gå inn i sikkerhetsmodus å gjør det dær.

Starter datan i sikkerhetsmodus med å klikke F8 under oppstart av windows.

 

lykke til

 

The Trooper

Lenke til kommentar
Kan det være for svak strømforsyning? Hvilken har du?

 

Du slipper å slå av det integrerte skjermkortet. Det skjer av seg selv.

5384276[/snapback]

 

Jeg trodde det, men maskinen slår seg av når jeg tok ut det gamle kortet også.

 

Jeg la merke til at jeg fikk en feilmelding når jeg installerte driveren til det nye skjermkortet, og når jeg avinstallerte det så fikk jeg også beskjed om en feil. Tror ikke maskinen fikk tatt vekk alle filene.

 

PS, vet dere om Packard Bell har en gjennoprettningscd. Kanskje jeg sletter alt og begynner på nytt. (det er maskinen til sønnen til søstra mi og den er full av skit likevell.)

 

Hvordan er det å installere PQ magic og partisjonere hd'n når maskinen er nesten full?`Jeg skulle ta vare på noen filmer og noe musikk som er for stort til å brenne ut.

Lenke til kommentar
Maskinen kræsjet nå også. Fikk en feilmelding om feil på enhetsdriver så det er nok blitt en feil der. Ikke sikker på hvordan jeg skal rette det opp.

5384171[/snapback]

 

 

gå inn på enhetsbehandleren og avinstaler skjermkortet der.

start om datan så skal den instalere om det integrerte skjermkortet selv, eller kjør drivrutinene til det.

 

Om datan kræsjer så fort at du ikke klarer dette fra norman windows så gå inn i sikkerhetsmodus å gjør det dær.

Starter datan i sikkerhetsmodus med å klikke F8 under oppstart av windows.

 

lykke til

 

The Trooper

5386468[/snapback]

 

Det integrerte skjermkortet dukket opp når jeg fjernet det nye skjermkortet, men maskinen kræsjer allikevell. Når vi sender feilmelding til Microsoft så får vi besked om feil på en enhetsdriver for grafikk.

Lenke til kommentar
Maskinen kræsjet nå også. Fikk en feilmelding om feil på enhetsdriver så det er nok blitt en feil der. Ikke sikker på hvordan jeg skal rette det opp.

5384171[/snapback]

 

 

gå inn på enhetsbehandleren og avinstaler skjermkortet der.

start om datan så skal den instalere om det integrerte skjermkortet selv, eller kjør drivrutinene til det.

 

Om datan kræsjer så fort at du ikke klarer dette fra norman windows så gå inn i sikkerhetsmodus å gjør det dær.

Starter datan i sikkerhetsmodus med å klikke F8 under oppstart av windows.

 

lykke til

 

The Trooper

5386468[/snapback]

 

Det integrerte skjermkortet dukket opp når jeg fjernet det nye skjermkortet, men maskinen kræsjer allikevell. Når vi sender feilmelding til Microsoft så får vi besked om feil på en enhetsdriver for grafikk.

5386808[/snapback]

 

 

prøvd å gått inn i sikkerhetsmodus? om ikke test det, for om det bare er problem med drivrutin så skal du ikke få noen feil der. Siden den ikke loader inn drivrutiner i sikkerhetsmodus

 

The Trooper

Lenke til kommentar

Lastet inn windows på nytt med gammelt skjermkort uten resultat. Fjernet en av de nye rambrikkene og maskinen gikk som en drøm. Hvet ikke om det er den ene rambrikken som er defekt om det er slotten på hovedkortet, men det tror jeg ikke. Får finne en måte og teste det på før jeg reklamerer på rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...