Gå til innhold

Et lite spørsmål om maks oppføringer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, den går ikke rundt. du sier hvilket format du vil ha på feltet når tabellen lages, feks int(10), og når den grensa er nådd vil du få en error. det er ihvertfall slik med mysql, regner med at det er standard.

5381433[/snapback]

 

Jeg sitter å modifiserer et program og har bare en perifer kjenskap til programmering, men lærer mer og mer as I go.

Hvordan vet jeg om int er signed eller unsigned?

Endret av UAM
Lenke til kommentar

hvis det er unsigned så er det kun positive heltalltall, hvis det er signed så brukes første bit til å si fortegn. Den vanligste måten å representere signed tall er noe som kalles 2's komplement, og da vil alle negative tall ha et 1-tall først. det gjør at dersom du vet at du kun skal ha positive tall, som i en teller, så lønner det seg å lagre unsigned, slik at du enten bruker ett bit mindre, eller kan ha større tall med samme antall bit.

Lenke til kommentar
Når jeg legger til informasjon i en tabell får den et eget id nr. Den neste vil få +1 id nr. osv. Går den rundt? Alltså vil den starte på 1 igjen når maks oppføringer er nådd?

5380897[/snapback]

Merk: Jeg regner med at du bruker auto_increment. Merk at jeg er rimelig sikker på at denne ikke garanterer at du får neste id-nummer i rekken, men snarere at du får et _høyere_ nummer. Dersom en transaksjon rulles tilbake er jeg 99% sikker på at inkrementeringen ikke blir rullet tilbake, og du kan således få hull i nummerserien, noe som gjør at denne funksjonaliteten er ubrukelig til en enkelte ting, f eks fakturanummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...