Gå til innhold

Cerwin Vega CLSC'S 15'' Subben. Bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har den.....

Du blir råest i gata...

 

Men seriøst, meget bra, den er laget for å kunne spille MEGET høyt, den trenger et par raske fronthøtalere (typ de du nevnte) for å spille bra.

Subben flytter luft for å si det sånn, Spiller bra dypt men den kommer til ett punkt, ca 25Hz, der den gir seg ganske brått. Men da kan den ikke høres lengre :)

 

Har selv putta den i Bagasjen på bilen (stort Volvo bagasjerom), sammen med en strømmkonværter! Ennå er det bare dasjbordet som har løsna :p

 

Du får MEGET mye for penga, selv som noen sier har den EN svakhet, 15" er litt treg, men det løser seg med bra fronthøytalere. Subben er også meget plasseringsvenlig :D

Lenke til kommentar

Bestilte totalt et par Cerwin Vega CLSC 10'' høytalere og får CLSC'S 15'' snart. Den var utsolgt så måtte få den litt senere.

Tror dere at dette blir et bra oppsett? Vet det ikke er anlegg til 150.000kr som mange her har men til de penga jeg har brukt på det og generellt anlegg?

Lenke til kommentar

Man angrer som regel hvis en har kjøpt allt for dyrt utsyr.. Men også hvis man har kjøpt ett for billig annlegg :p

 

Cerwin Vega er kansje ikke det mest vellspillende du kan få for penga, men absolutt det som gir mest trøkk og flytter mest hår på bena! (Hvis man har noen da) :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

hei jeg har de samme classic 10" høyttalerne. er det ikke bedre å kjøpe 12" subben? jeg ser på film omtrent hver dag og savner dypbass fra en sub. men jeg hører mye musikk og er følsom på at lydbildet skal være riktig. hører med en gang om noe ikke er som det skal. så hvis subben ikke henger med går jeg heller ned et hakk for å få en sprekere en... så er 12"'ern et bedre valg med tanke på både rumling og fart? regner med at 12" fra CV spiller brukbart uansett men....

Lenke til kommentar

Om du kunne legge i en tusing mer så hadde SVS PB-10 vært bedre. Rask og raffinert til musikk. Spiller LETT ned til 20hz og lever et meget godt lydtrykk. 10" høres lite ut, men tro meg, den trykker!

 

Husk at når du kjøper sub så er plassering viktig som F... Utfasing og stående bølger kan gjøre at du blir utrolig skuffet. Så uansett hvilken subwoofer du bestemmer deg for så eksperimenter med plassering. Å gå til innkjøp av en lydtrykksmåler er heller ikke dumt. Radio shack analog kan være et meget godt hjelpemiddel for å finne den optimale plassering.

 

edit:

Leste ikke hele tråden før jeg svarte. jaja

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...