Gå til innhold

Hvor stor harddisk kan jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Finnes det en mulighet for å finne ut hvor stor harddisk jeg sette i min pc?

Vet ikke hva slags hovedkort jeg har, hadde maskinen på reprasjon og de måtte bytte hovedkort og har visst kastet de arkene jeg fikk :s

2. Tror pcen er ca. 3 til 4 år gammel.. tror du jeg kan ha en 250 giga harddisk?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan ha så mye du vill, men du må være sikker på at HK'et ditt støtter SATA kabler, siden de fleste lagringsmedier ikke lenger støtter IDE kabler :)

Skrevet

Du kan finne ut hvilket hovedkort du har ved å åpne kabinettet ditt å lese på selve hovedkortet mellom PCI slot'ene. Her finner du modell nummeret og en annen plass finner du nok logoen til produsenten.

Hvis du har en "pakke" pc er det mulig du bryter garantien ved å åpne kabinettet, undersøk dette først. Da kan du evt finne ut på hjemmesiden til de du kjøpte maskinen hos, hvilke spesifikasjoner maskinen din har.

Hvilken harddisk er det du har fra før av?

Skrevet
1. Finnes det en mulighet for å finne ut hvor stor harddisk jeg sette i min pc?

Vet ikke hva slags hovedkort jeg har, hadde maskinen på reprasjon og de måtte bytte hovedkort og har visst kastet de arkene jeg fikk :s

2. Tror pcen er ca. 3 til 4 år gammel.. tror du jeg kan ha en 250 giga harddisk?

Takker for svar.

5375206[/snapback]

Det selges fremdeles harddisker med støtte for IDE, også 250GB som han er påjakt etter. Et hovedkort på 3-4 år har nok ikke støtte for S-ATA...

Skrevet

Ikke noe problem og sette en en 250 gig i 3-4 år gammel maskin. Bare pass på at du ikke kjøper SATA men IDE disk for hovedkoret ditt støtter ikke SATA. Satt akkurat inn en 300 gig disk i en over 3 år gammel HP. Og IDE disker kommer det til og være og få kjøpt i lang tid fremover så blir lenge til det blir noe problem og skaffe.

Skrevet (endret)

mange svar her ja :)

blir nok en IDE, for kjøpte en før i år på 160gb IDE og den funket :p

får ta å sjekke inni kabinettet snart da.

takk for hjelpen!

edit:

ikke i år:P

Endret av kennteh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...