Gå til innhold

P4 Prosessor, varm?


frodo93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei .. kjøpte ny prosessor.. og den ligger på rundt 60 grader! er ikke dette ufattelig mye?  :cry:

5371965[/snapback]

 

hvis du kan gi oss litt info om hvordan prosessor det er, og om 60c er load eller idle så kan vi gi et mer spesifikt svar.

 

og hvis du ikke vet hva load og idle er så kan jeg forklare set her:

 

load: når prosessoren brukes 100%

 

idle: når maskina står og gjør ingenting (viser skrivebordet og har ingen programmer kjørende...)

Lenke til kommentar
Hei .. kjøpte ny prosessor.. og den ligger på rundt 60 grader! er ikke dette ufattelig mye?  :cry:

5371965[/snapback]

 

hvis du kan gi oss litt info om hvordan prosessor det er, og om 60c er load eller idle så kan vi gi et mer spesifikt svar.

 

og hvis du ikke vet hva load og idle er så kan jeg forklare set her:

 

load: når prosessoren brukes 100%

 

idle: når maskina står og gjør ingenting (viser skrivebordet og har ingen programmer kjørende...)

5371990[/snapback]

Når jeg spiller cs..

 

edit: er 54 c når den står i ro .. ''system er 40 når jeg spiller og ca 35 når den står i ro..

Endret av frodo93
Lenke til kommentar
Vel, Pentium 4 er kjent for å være varme. og 60 grader er ikke alvorlig. Prosessorene skal tåle 90. Men jeg har ikke en slik selv, så jeg vet ikke hva som er normalt for den modellen.

5372007[/snapback]

ok.. dette så jeg med et program som følgte med HK.. men i selve bios ligger den på 70-80 c! :S det står: ''75c'' ''138 f''

Endret av frodo93
Lenke til kommentar
Vel, Pentium 4 er kjent for å være varme. og 60 grader er ikke alvorlig. Prosessorene skal tåle 90. Men jeg har ikke en slik selv, så jeg vet ikke hva som er normalt for den modellen.

5372007[/snapback]

ok.. dette så jeg med et program som følgte med HK.. men i selve bios ligger den på 70-80 c! :S det står: ''75c'' ''138 f''

5372029[/snapback]

Det ser ikke bra ut. Det kan virke som det er feil på prosessoren.
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
psilocybe Postet i går, 15:24

  En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. 

Og om ikke annet bør en kunne skaffe seg oversikt over innholdet i spørsmålet når man leser selve posten...

Så altså frodo93, legg til litt informasjon om akkurat hvilken prosessor du snakker om, som det spørres om i første svaret du har fått. Og gjerne også hva slags hk, og temperaturavlesnings program du benytter. Da er det lettere å gi mer presise svar.

 

Det er også nødvendig å vite nøyaktig under hvilke forhold du har oppgitt temperatur. Hvis du nå altså har 60 grader ved full belastning, og 75 grader i bios, tyder det alene på at minst en av disse viser feil. Men veldig generelt er i alle fall Prescott P4 som efikkan sier en het potet, så 60 grader load temp med en slik er ikke helt uvanlig. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...