Gå til innhold

Xbox360 - viftestøy eller bråk fra DVD drev


raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Et lite spørsmål angående støy på xbox360, en ting er støyen som kommer når man slår på boksen, den syns jeg faktisk ikke er ille, men når man dytter i en plate og DVD drevet kjører i gang så begynner det å bli stusslig tider.

Er det noen ekstra vifter som blir kjørt opp da? eller er det rett og slett bråk fra dvd drevet som kommer av den grunn at det er en bedriten spiller og platene begynner å vibrere?

 

På sikt så hadde det jo hvert fint å installert den nye vannkjølings systemet som kommer fra coolit til den, men hvis det er drevet på grunn av vibrasjon så hjelper det jo lite, synes lyden bare blir sterkere og sterkere for hver dag som går jeg hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart det er ekstra vifter som fyrer opp når du kjører i et spill.

Maskinen krever litt ekstra kjøling da.

 

Coolit...?

5370680[/snapback]

 

Coolit -> vannkjøling til XBox 360

Foreløpig bare en prototype som demonstreres på CES. Får håpe de eller noen andre snart lanserer en stille kjøleløsning (til en overkommelig pris).

 

Er litt lei av å ha en "hårføner" i stua, som står og lager et konstant sus som øker til sterk storm om en skulle finne på å snurre i gang et spill.

Lenke til kommentar

Den vanlig vifte støyen hadde jeg også klart å leve med, men når plate kjører opp hos meg nå bråker den veldig mye, tror ikke den bråkte så mye i starten.

Derfor jeg lurte på om dette rett og slett er dvd spilleren som ikke er helt frisk og at platene vibrerer, blir masse små fine riper i platene (jeg flytter ikke på den når den er i bruk)

Lenke til kommentar

Det er dvd drevet som bråker sånn. Den spinner jo platene i 12x hastighet så slik vil den alltid bråke. Jeg leverte ihvertfall min tilbake, støyen var jo helt for jævlig, klarte bare ikke leve med det. Hårføner er en god sammenligning.

 

Du må ihvertfall levere den tilbake siden den jo riper opp platene dine. Det er ikke normalt.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det er vel sannsynligvis DVD'en som bråker så fælt. Prøv å start opp NFS MW demoen , lite støy, prøv å start opp fullversjonen fra DVD, MYE støy.. Konklusjon ==> DVD drevet bråker sinnsykt mye.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller orginale XBOX spill som f.eks. Colin McRae 04 så båker den nesten ingenting. Viftene går omtrent samme fart som når den er idle og det er bare litt lave surrelyder fra drevet når den laster inn brett.

kanskje CPU/GPU ikke blir så varme når det blir kjørt gammelt stuff på den og så virker det som om drevet blir låst til en lavere hastighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Når jeg spiller orginale XBOX spill som f.eks. Colin McRae 04 så båker den nesten ingenting. Viftene går omtrent samme fart som når den er idle og det er bare litt lave surrelyder fra drevet når den laster inn brett.

kanskje CPU/GPU ikke blir så varme når det blir kjørt gammelt stuff på den og så virker det som om drevet blir låst til en lavere hastighet.

5376139[/snapback]

 

Det merker jeg på halo 2 også.

 

Hvis nye spill krever mer av CPU'en, hvorfor støyer ikke xbox360 så mye når jeg spiller av en nfs demo, men at den støyer når jeg setter i cd'en?

 

Tror at det er drevet jeg..

 

Halo 2 krever vel forresten en del av cpu'en alikevel da 360'en emulerer dette spillet hvis jeg ikke tar feil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det er vel sannsynligvis DVD'en som bråker så fælt. Prøv å start opp NFS  MW demoen , lite støy, prøv å start opp fullversjonen fra DVD, MYE støy.. Konklusjon ==> DVD drevet bråker sinnsykt mye.

5372801[/snapback]

 

Ja.. Det var min konklusjon også. Kan ikke forstå at det er noe annet en drevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...