Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cpu konstant på 100% *halveis løst*


Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har nå reformatert min Fujitsu Siemens Amilio pc, etter at alt av programvare og drivere endelig er kommet innpå ligger cpu forbruket på 100% hele tiden. Viften går jo da også på fullt hele tiden. Ser noen andre har hatt lignende problemer, men da bare under spesielle omstendigheter, ikke hele tiden. Når jeg skal innstallere programvare tar pc'en seg goood tid før den sakte men sikkert begynner å jobbe. Dette fører til at jeg ikke kan bruke pc'en, og dette er da veldig kjedelig siden jeg straks skal begynne på omfattende skolearbeid hvor jeg absolutt må ha en fungerende pc.

Så alle raske svar er hjertelig velkomne.

Endret av Dozer_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du kjører Windows XP eller 2000. Trykk Ctrl+Alt+Delete og få opp Task Manager.

 

Se om det er et program som tar all prosessorkraften. (Resterende CPU kraft skal være på System Idle eller noe).

 

Dersom et annet kjipt program har brukt 99% CPU kan du prøve åsette ned prioritet eller "kill task".

 

Virus/spyware scanning kan også være en idè

Lenke til kommentar

Har sett mye der før, men ikke før nå så jeg at det stod bruk av cpu og :p

Der var det et program som het noe sånnt som tspcsv.exe eller noe som tok 95-99% av cpu, skjønner egetnlig ikke hva dette er, men når jeg avsluttet prosessen er alt fin fint igjen :)

Takker så meget for hjelp..

Lenke til kommentar

Jeg er jo da ikke helt sikker på om det var akkurat det som var navnet, da jeg ikke tenkte på å se på det før jeg hadde avsluttet det. Spyware eller virus tror jeg neppe det er egentlig, var koblet til nettet i 2 min for å laste ned oppdateringer til antivirus og Spybot, de viser ingenting.

Lenke til kommentar
Nei, det var nok denne  som tok opp all cpu-bruken.

Men det som er irriterende er at den kommer opp hver gang maskinen startes, så jeg må avslutte den manuelt hele tiden, noen som har noen idèer?

5384149[/snapback]

 

 

Hei.

 

Du kan sjekke om den ligger i oppstarten til datamasinen.

 

Klikk på start, så på kjør. skriv msconfig og klikk ok.

I vinduet som kommer opp så klikker du inn på flikken det står oppstart/autostart.

Se om den ligger med i listen der, gjør den det så tar du bort markeringen på den. Klikker på lagre/bruk. velger steng og starter om datan. Når du kommer inn på windows igjen får du melding at du har forandra på innstillinger, da må du markere for at vis ikke denne meldingen igjen før du klikker ok. se da om det blir bedre.

 

lykke til

 

The Trooper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...