Gå til innhold

JBLinux


wil

Anbefalte innlegg

når man skal installere JBLINUX så får man ikke mulighet til å skrive inn login navn og passord dvs. si det kommer ikke noe slik under installasjonen så når man ikke har login navn og ikke login passord så går det jo ikke an å komme inn på distroen. hvordan kan man lage en login navn og passord på JBLINUX. går det an å gjøre slik under installasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare må spørre:

Hvorfor bytter du Linux-distroer hele tiden? Har det noe for seg? Og attpåtil bruker du (for meg) bortimot ukjente distroer. Bruk nå en av de store og kjente slik som Red Hat, Debian, Mandrak, etc.

Forstår jo at du er en Linux-newbie (i likhet med meg), så da bør jo Red Hat være ideell for deg!

(bruker selv Slackware - anbefales egentlig ikke for newbies)

Lenke til kommentar

jeg prøver å velge de distroene som blir anbefalt på dette forumet. og det er jo ikke alle distroene som er like lett ikke sant. jeg prøver ikke å lure noen, men man må jo spørre om ting som man lurer på. det er jo noen ting som er vanskelig i linux det vet jo alle så da må man spørre.

 

PS: selv om jeg spør mye så trenger det ikke å bli så veldig sur.

Lenke til kommentar

Jeg begriper ikke hvorfor du bytter distro'er hele tiden? Du tror vel ikke at du lærer noe av det? Jeg har sagt det før og SANS MINE ORD!!! :

 

1) Du vil IKKE merke forskjell fra distro til distro. Absoulutt INGEN forskjell! Dette fordi du er en newbie (akkurat som meg).

 

2) Det du VIL merke forskjell på er hva slags WINDOWSMANAGER du bruker. Det er dette du MÅ konsentrere deg om. Du VIL merke forskjell på KDE, GNOME, FLUXBOX, FVWM eller andre managere. Det er windowsmanageren som ofte avgjør hvor enkelt det er å bruke linux, IKKE distroen.

 

Kan du være så snill å få dette punktet inn mellom ørene dine?!

 

3) Installere en STANDARD distro som har MANGE andre brukere. IKKE noe à la JBlinux. Installere f.eks MANDRAKE eller REDHAT.

 

4) Om du ikke begriper dette forslår jeg at pælmer maskinen din og får deg en annen hobby. Det du driver med nå er rett og slett ikke sunt. Det er bortkasta tid, som du kunne brukt på å gjøre eller lære deg noe helt annet.

 

Det du holder på med nå er å stange hodet i veggen, men du ser det ikke selv. Men det gjør vi. Gjør deg selv en tjeneste : Slutt med det!!

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg byttet fra distro til distro var fordi at jeg skulle se om det var noe forskjell på noen av distroene. men nå ser jeg at det ikke er noe særlig forskjell. så nå skal jeg installere en mer kjent distro, og det er RED HAT. den er enkel. det vet jeg. den eneste forskjellen på distroene som jeg har prøvd, var installasjons programmet til de forskjellige distroene.

 

En annen grunn til at jeg stiller slik spørsmål er fordi at jeg er newbie i linux.

 

skal ikke stille flere dumme spørsmål.

hvis det er OK.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-09-07 22:33 ]

Lenke til kommentar

Det går da for **** ikke ann å behandle folk på denne måten, hvis han har lyst til å leke seg og dermed trenger hjelp så la ham spørre, ikke deng gutten med slikt forbanna fjass.... Åssen skal gutten finne ut av ting om han ikke spør? (Selv om han kanskje spør mye) Drit i å svare, drit i å trykke på tråden hans om han irriterer deg, men ikke sleng dritt til gutten da...

 

ps bare så det er sagt har jeg ikke peil på jblinux...

 

Personlig vil jeg annbefale Mandrake (kommet i v9 beta, om du absolutt vil leke deg) Denne distroen finner vanligvis nyere hardware av seg selv(personlig erfaring)

 

Thorsan

Lenke til kommentar

jeg har RED HAT 7.2 installert (litt gammel, men) så jeg skal leke meg litt med den isteden.

 

PS: det er bra at ikke alle blir irritert over det man skriver.

 

Jeg vet at det kan være irriterende å måtte svare på det samme spørsmålene mange ganger.

 

PS: dette er ikke for å irritere noen.

Lenke til kommentar

Thorsan, jeg slenger ikke dritt. Jeg står for hvert bidige ord. Noen ganger må en og hver av oss få skikkelig spark i r*** for å komme på rett kjøl.

 

Jeg håper virklig denne distrogreia di er over wil, så du kommer deg i gang med å lære linux istedet. Og selvfølgelig er det bare til å spørre når du står fast (så sant det ikke handler om enda en distro :smile: ). Forøvrig er Redhat et glimrende valg! Bli der!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-08 00:56, thorsan skrev:

For guds skyld bli der ja... Spør når du står fast skal vi se om vi hjulpet deg...


Jeg må bare forsvare Hoppesagåsa litt her. Ingen er ute etter å skjelle ut nybegynnere, og wil har fått god hjelp tidligere her i forumet. Problemet er at rundt halvparten av spørsmålene hans går på hvilken distro er best, og ramser opp totalt ukjente linux-distroer, til og med en kinesisk(!). Og gang på gang har han fått beskjed om at det ikke er noe poeng å legge inn ørten forskjellige distroer. Velg én og lær GNU/linux skikkelig istedenfor å rote rundt og laste ned/brenne/installere all verdens linux iso'er. Lærer ingenting på det, bare sløser bort cd-plater og forsøpler miljøet :smile:

 

Start gjerne med en av de mer brukervennlige distroene (f.eks Redhat). En annen ting som kan være lurt å tenke på er at distroen er nogenlunde populær slik at det er enklere å få hjelp fra andre (f.eks her på forumet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...