Gå til innhold

Amotor: Slutt på kalde kjøreturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fikk montert både motor og kupevarmer (1400W) fra DEFA lie før jul, og det var absolutt verdt pengene!

Slipper store deler av skrapinga, og man slipper å fryse seg i hjel når man setter seg inn. Spesielt her i området hvor temperaturen ikke akkurat er spesielt behagelig er det praktisk og morsomt å ha det montert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg mener den skal være på 4200 W. Den varmer opp motorens kjølevæske, og varmer derved opp både motor og kupè, siden den automatisk setter igang varmeapparatets vifte.

Jeg har koblet en bryter parallelt med tidsuret, for å kunne la den gå så lenge jeg selv ønsker. Pga jobb, hender det jeg overnatter i bilen, og da er det selvfølgelig ønskelig med varme lenger enn de to timene som timeren kan gi. Strøm er ikke noe problem, da jeg har puttet to stk Varta Solar 125 Ah i bilen i tillegg til startbatteriet.

 

Bilen ( `05 Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD aut.) har originalmontert dieselvarmer. Men da denne ikke kunne styres manuelt på noen måte, bestillte jeg et ekstra sett fra Webasto som kostet ca kr.3000,- Settet inneholder tidsur og relèer for å styre vifter/pumper osv. Jeg stiller inn klimaanlegget på f.eks: 21 C og termostaten starter / stopper varmeren slik at riktig temperatur overholdes. Det er så vidt man kan høre litt sus fra den når den er i gang, så støy er ikke noe problem for eventuell søvn...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...