Gå til innhold

Homebuilt Watercooling! Update 2/2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser bra ut! Men en grunn til at du bruke aluminium?

5364472[/snapback]

 

Han klarer ikke og skaffe kobber?

han har ikke kobber?

5364757[/snapback]

Jo, greit det. Men tenkte jeg kunne spørre i tillfelle han ikke var klar over hvordan kobber er vs. alu. på anvendelighet eller termiske egenskaper. Men med fri tilgang på alu. så er vel det et bra alternativ, og med det rette utstyret så har det jo ingenting å si ;)

Lenke til kommentar

Vel, det kommer faktisk litt an på alu-kvaliteten da!

Her er det mye rart ute og går, bare så man er klar over det.

Får man tak i T6-aluminium, så har den en tetthet som vil gi resultater tett opptil kobber, samtidig som at den er mer korrosjonsbestandig.

Dårligere kvaliteter har dårligere termiske egenskaper, og kan i visse tilfelle også korrodere ganske raskt. Så pass på!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen. Jeg har ikke fått gjordt noe annent enn og kjøpt 2 nippler. Slange diameter ble 10mm og gjengene ble 3/8. Skal få gjordt noe så fort jeg får tid. Beklager jeg ikke har oppdatert på lenge :( Angående så trenger jeg ikke all verdens kjøling til en 1000mhz visst jeg får det til =/ Så aluen holder nok bra =)

Lenke til kommentar

Da har jeg laget meg ei sketchup fil :) Endelig har jeg funnet ut hvordan man lager "plexi" så man kan se gjennom i sketchup! Må takke Jørgen (Kaller seg Natrium på forumet.) for det.

 

EDIT : Jeg trenger hjelp! Hvorfor får jeg ikke endra topicen min? :dontgetit: ? Når jeg endrer den til "Homebuilt Watercooling" og trykker submit kommer det den overskriften jeg hadde før? :hmm::dontgetit:

post-73614-1138285738_thumb.jpg

Endret av El Netzor
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du får sponsa et hovedkort, men kanskje du kan få litt avslag om du planlegger en litt større bestilling hos dem.

Den skissa sa meg vel litt lite. Har du tenkt på litt TDX-design forresten?

Om du redigerer første posten din i tråden og bytter topic skal det gå rimelig greit. Bare trykk submit eller hva det er som om du bare har endre innholdet. Men husk å redigere første post!

Lenke til kommentar

Jeg er ikkeno "inni" vannkjøling, men har lært littegrann da;p Syns den formen under plexien så veldig stor ut? Eller blir det like bra kjøling uansett? Tenker på andre, som lager sånne riller på en måte, er det mer effektivt?

 

Og, det er lurt på gå på første sia, og trykke på rediger på første post da, det måtte jeg gjøre!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått jobba litt! Fikk pusst blokka ben og borrde opp kanalen. Det som gjenstår er mer pussing, få radiator, få plexi, lage tank, få pumpe også litt småpjatt :) Men jeg har fått tatt litt bilder (Bildene er dårlige! Det er et gammelt kamera så ikke klag!)

 

Bilder :

 

Blokk.jpg

 

Her var en skjev kant, den pussa jeg ned. Har desverre ikke bilde hvordan det ble etterpå :(

 

Blokk2.jpg

 

Her har jeg borret opp alle hulla! Det ligner ikke på kanal ennå?

 

Blokksomerpusset.jpg

 

Men litt pussing gjør underverker! Brukte en vinkelsliper kappeskive på drillen :p Funk fett :D

 

Iskrem8.jpg

 

Blokka og skruene jeg skal bruke. (De er nedsenkbare)

 

Meg.jpg

 

Sånn stod jeg i kjelleren og mekka i en time eller no sånt :)

 

Iskrem.jpg

 

Belløningen min :tease::love:

 

Det var for nå. Må få skaffa meg plexi så jeg kan fullføre blokka.

 

El NetZor

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått pumpe! :) Den hørte til til båten/skøyta til faren min. 50fot :D Men den skulle pumpe vannet ut av båten men han hadde kjøpt ny så jeg fikk den. Den har godt flow syns jeg! Skal få tatt litt bilder når jeg har kameraet! ;)

5508831[/snapback]

Fett, hva med støy da?

 

Gratis med innlegg 400 ;)

Lenke til kommentar

NB!

Slike pumper er vanligvis ikke beregnet for kontinuerlig drift, bare så du er klar over det!

Kjører du en slik over tid, kan den i verste fall bli så varm at den kortslutter, og da vet du vel hva som skjer....

Du bør i alle fall sjekke dette grundig, før du kan ta sjansen på kontinuerlig drift.

 

Btw; God flow behøver ikke å bety gode temperaturer! ;)

Lenke til kommentar

Hei alle! Pumpa blir nok ikke for varm? Den skal være nedduppet i vann! Men gjett hva da!? Jeg har fått 2 raddiser! Faren til stemora mi skulle flytte til leilighet og han hadde mye gammelt som jeg likte! Jeg fikk 5 dynamoer 2 varmeregister. en stor vifte. masse flybrytere :devil: Og han hadde vært flymekaniker så vi fikk kjelleren nesten! Og jeg og fatter'n elska det! Det var som og være i himmelen! Alt verktøy bare plukke hva man vil! Så det har vært en kjekk dag! Skal få tatt bilder snart!

Lenke til kommentar
Men jeg har fått tatt litt bilder (Bildene er dårlige! Det er et gammelt kamera så ikke klag!)

 

Selv om kameraet er gammelt betyr det ikke nødvendigvis at det tar dårlige bilder. Bare hold kameraet så langt vekke fra objektet at det kommer i fokus, så blir det bedre bilder! Hvilket kamera har du forresten?

 

Har tatt noen bilder med et gammelt Pentax K2 som er sikkert over 20 år gammelt. Blir knallgode bilder det, så lenge de er riktig fokusert. :)

Lenke til kommentar

UPDATE!

 

Da har jeg fått tatt bilder. Men altså når jeg lasta opp fikk jeg besøk så jeg fikk ikke alle bildene men de siste var ikke så viktige!

 

Bildene :

 

Picture002.jpg

 

Her er pumpa og den ene radiatoren :

 

Picture003.jpg

 

Radiatoren jeg skal bruke (Ettersom det er ei vifte der som passer ;)

 

Picture004.jpg

 

Innsuget til radiatoren

 

Picture005.jpg

 

Et til pluss med radiatoren var at den hadde denne bryteren som stiller vifta sitt turtall :)

 

Picture006.jpg

 

Eska med flybrytere :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...