Gå til innhold

Skjermbildet "skjelver" (CRT-skjerm)


vanetten

Anbefalte innlegg

Min Dell Trinitron 19" frå 2000 har begynt å "skjelve" veldig i kantane (primært på sidene), og verken degauss eller nokon av dei andre alternativa på menyen ser ut til å hjelpe. Blir gal av å sjå på skjermen lenge sånn som den oppfører seg no!

 

Er biletrøyret ødelagt eller kan det vere relatert til noko anna (skjermkort, kabel etc.)?

Endret av vanetten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs nå om det stemte helt ja.

 

Hvorfor sover det en kattunge foran skjermen din? Det kan da ikke være noe spesielt kult sted å sove, eller er det det? :)

5358346[/snapback]

 

Han sover som regel innen rekkevidde av meg :) Bak skjermen, oppå X-BOXen, på fotlene eller tastaturet kommer vist på et fett for den ;)

Lenke til kommentar
Min Dell Trinitron 19" frå 2000 har begynt å "skjelve" veldig i kantane (primært på sidene), og verken degauss eller nokon av dei andre alternativa på menyen ser ut til å hjelpe. Blir gal av å sjå på skjermen lenge sånn som den oppfører seg no!

 

Er biletrøyret ødelagt eller kan det vere relatert til noko anna (skjermkort, kabel etc.)?

5351917[/snapback]

Har akkurat det samme problemet selv! Det har begynt i det siste. Jeg har en 19" Samsung SyncMaster 957MB som har oppført seg eksemplarisk fram til nå. Det skjer bare omtrent i 5-10 sekunder om gangen, og bare noen få ganger til dagen, men plagsomt er det likevel! Mulig at det er interferens fra noe annet... Jeg har en trådløs ruter som står innen rekkevidde (mindre enn én meter fra skjermen), kanskje det kan være den som virker inn? Andre kilder kan jo være mobiltelefon, eller kanskje ustabil strøm fra kontakten. Vanskelig å si hva det er. Når jeg får reist hjem etter juleferien skal jeg forsøke å flytte på ruteren neste gang det skjer.

Lenke til kommentar
Hva heter den skjermen der P-in-P? Den store... Er den god?

5366271[/snapback]

 

Det er en Amoi LC32D5E, kjøpt på elkjøp (fikk 2k avslag :wee: ) og den er skrekkelig god :dribble: Innganger og utganger for alt inkludert minnekort og USB kan til og med koble på en ekstern HDD på den og se på film i AVI/DivX/XviD format :w00t:

Lenke til kommentar

Til topic igjen: Kom også på nå at sist gang jeg hadde oppe datamaskinen, kan det hende jeg glemte å koble til den ekstra strømkabelen til grafikkortet... nye 3D-kort sluker jo strøm. Altså nok en ting å sjekke når jeg kommer hjem til dataen. Er ikke noe gøy med slik skjelving i bildet, spesielt når det kan skyldes så mye rart!

 

Edit: Ville kortet da kunne fungere uten ekstra strøm?

Endret av jonmagne
Lenke til kommentar

Har nå sjekket alt mulig... det ser ikke ut til å være noen form for interferens (ikke som jeg har kontroll over i alle fall). Det som skjer er at det virker som om noen justerer på skjermbredden på innstillingene, og gjør den ett hakk smalere, ett hakk bredere osv. flere ganger i sekundet. Veldig plagsomt, men det skjer ikke hele tiden heldigvis. Noen som vet om jeg da kan regne med at det er skjermen som har tatt kvelden, eller om skjermkortet har et problem? Både skjermen og skjermkortet er cirka halvannet år gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...