Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjon av XP: Stopper, PC med 2 CPU


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et gammelt (gammelt å gammelt) sikkert 3-4-5 år gammelt hovudkort som har 2 CPUer.

 

Brukte dette før, med winxp Pro, men tror jeg bare flytta over HDD med eksisterende WinXP på da, så jeg innstalerte ikke det da.

 

Men det som skjer er følgende:

 

Jeg starter maskinen, den booter fra cd rom, og innstalasjons programmet begynner å laste inn nødvendige drivere (aller første) Så etter det er ferdig, så blir det svart mes en liten dott blinker i øverste venstre hjørne, og på vanlige maskiner, går det ca. 5 sek, så starter innstalasjonsprogrammet.

 

Men det skjer ikke her, det fortsetter å være svart. Etter at alle driverene er lastet.

Har prøvd å trykke på F8 og nedover for å få opp den menyen man velger om maskinen har flere CPUer, og har funnet den, å prøvd forskjellige alternativer, men uten hell.

 

Det er en 9,8 GB HDD jeg prøver å instalere på, den er ikke direkte ny den helder. Kan den ha noe med saken å gjøre?

 

Det fungerer når jeg instalerer Win98 SE vertfall :thumbdown: Men jeg vil ha XP :cry:

 

Håper noen har en god forklaring, skulle så gjerne fått dennne maskinen til å funkere siden den er knall god! :dontgetit:

 

Takk på forrhånd! :)

Endret av AlpejoHn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm den er tricky. det kan være disken som er gal. det kan også være det at det tar veldig lang tid å installere xp. en jeg kjenner brukte to og en halv dag på å installere windows server 2003 på en gammel pc. disken bør være tom før du begynner, det utelukker andre feil. prøv også å gå inn i installen via cd'en. bruk windows 98 cd'en og velg start i msdos modus uten å installere (trykk skift+f5. husk at den må laste cd-rom driverene). sett inn xp-cd'en og gå inn på den fra dos.

 

skriv "dir" for å sjekke om det er xp-cden og ikke harddisken eller noe sånt. velg mappen "i386" (skriv "cd i386") her inne skriver du "winnt". da skal installasjonsprogrammet starte. dette har hjulpet meg i noen tilfeller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...