Gå til innhold

Headsett maks 500kr.


Anbefalte innlegg

Kunne godt tenkt meg et nytt headsett, ja :yes:

 

Skal brukes mest til spill, men bør også kunne brukes i bil, mao. ikke hørselsvern på 1kg.Mikrofon er et pluss, men den bør kunne tas av.

Prisen bør være ca. 400, men maks 500 kr.

 

Har tenkt litt på disse: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=32336

 

Som vant denne testen: http://www.hardware.no/tester/lyd/hodetele...hver_smak/20331

 

(De er omtrent passe store og)

 

Er det noen som har erfaring med disse? (eventuelle mangler)

Eller noen bedre alternativer? :)

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av de 4 utvalgte, har jeg mest tro på Beyerdynamic og AKG. K26P er mest portabel, men Beyer'en låter et par hakk bedre, pluss at den er mer behagelig. Jeg er ganske sikker på at DT231 er den mest solide av alle 4.

Begge to er uansett et bra valg.

 

Sammenligning. Det vil vi ha!

 

Tror det blir Beyerdynamic da. De er vel lette nok til at de går ann.

Spill er viktigst, og jeg skal neppe drasse de med meg rundt i byen. De ser jo ganske solide ut og, og det er ikke annet enn et pluss.

 

Dette kommer til å bli en helt ny opplevelse tror jeg. Den beste lyden jeg har nå er et 50kr. clas ohlson Headsett og proppene til iPod Shuffle(Julegave).

 

Disse headsettene funker vel med den? (iPod Shuffle)

Og jeg er åpen for forslag ennå

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

:) Beyerdynamic er fortsatt min favoritt.

 

Amentio var forsvunnet fra prisguiden, men hadde fortsatt headsettet inne. Eneste er at det er litt stort, men til spilling tror jeg det blir konge!! :cool:

 

Creative var mitt første forslag, men det virker som at folk her har mer peiling enn meg. (fant tips om beyerdynamic under et ennet emne her).

 

Dessuten virker det som at de fleste selger beyerdynamic for ca. 600 mens amentino har kampanje med 366kr.- et godt kjøp tror jeg :thumbup:

 

De veier ikke mere enn creative, men er nok en god del større :(

Forresten, det er vel ikke noe galt i å handle på amentio? (litt overnervøs kanskje)

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beyerdynamicen hadde jeg akkurat, den gir veldig fin og god lyd. Naturlig lyd for og si det sånn. Eneste minuset med det, og grunnen for at jeg kvittet meg med det, er at dt231 ikke dekker ørene 100%. Det skal nevens at øreputene er veldig komfortable og myke, men for mine store ører funket det ikke. Fikk vondt i ørene etter 2-3 timers bruk.

 

SigsSoft

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Beyerdynamicen hadde jeg akkurat, den gir veldig fin og god lyd. Naturlig lyd for og si det sånn. Eneste minuset med det, og grunnen for at jeg kvittet meg med det, er at dt231 ikke dekker ørene 100%. Det skal nevens at øreputene er veldig komfortable og myke, men for mine store ører funket det ikke. Fikk vondt i ørene etter 2-3 timers bruk.

 

SigsSoft

 

Er bare utrolig enig. :nei:

Ideen med at de ikke går rundt ørene, men bare dekker hele, er ikke noe serlig. Det er rett og slett vrient å få de på seg uten at de klemmer for mye et sted. Når det er sagt er de lette, strammer lite, og har deilig velur, så det merkes ikke veldig. Men hvorfor fikk jeg ikke vite det før jeg kjøpte de?

 

Lyden skulle jeg gjerne skrevet masse om, men kan ingenting om det, og har null nix å sammenligne med

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Jeg sa da ifra jeg! Vis du leser innlegget mitt...

 

Leser du mine, ser du at jeg fikk headsettet 4 dager før du skrev. :tease: (egentlig var det en uke, men skrev ikke noe før da)

 

Det jeg syntes var kjipt var at verken de fire som har lagt til erfaringer, eller Goodsound hadde skrevet om det.

Lenke til kommentar

Om du skal ha headset til under 500 som går rundt ørene så er det kun et, koss SB45 , dette headset (headset er med mic) er det eneste som ikke gir bakgrunnstøy i denne prisklassen, jeg ble faktisk mektig imponert..

Har hatt en del fra før, AKG, trust, andre koss høretelefoner, Icemat Siberia og nå SB45..

Og jeg ble sinnsykt overrasket, da jeg satte dem på så ble det stille som i graven, ikke antydning til støy.. Og lyden er meget bra, vi snakker her om headset til 345,-

 

De virker som kvalitet, ikke som icemat Siberia, for no møkk, de gikk rett og slett i oppløsning og lyden/lydbildet var helt på tryne..

 

SB45 er det eneste valget for folk som il ha lukket headset til under 500, ja t.o.m oppi priser som 6-700 før du finner samme kvalitet på lyden..

Lenke til kommentar

Ellers kan du tenke deg ossen disse svære greiene går sammen med min bittelille iPod shuffle, de er jo mange ganger større.

 

Den lydisoleringa er heller ikke så utrolig god, ihvertfall ikke ut av headsettet. Høres ca. like lett som små øreplugger i forhold til hvor høyt de spiller.

 

Men må likevel si meg fornøyd. De eier i CS, er ganske gode å ha på og lyden er bare utrolg mye bedre enn de små øreproppene jeg fikk med spilleren. Gi dem en utfordring, og de spiller bra likevel. Før orket jeg ikke høre på høyt volum, nå innser jeg at det var fordi det ikke var annet enn bråk som hørtes på høyt volum.

Lenke til kommentar
Om du skal ha headset til under 500 som går rundt ørene så er det kun et, koss SB45 , dette headset (headset er med mic) er det eneste som ikke gir bakgrunnstøy i denne prisklassen, jeg ble faktisk mektig imponert..

Har hatt en del fra før, AKG, trust, andre koss høretelefoner, Icemat Siberia og nå SB45..

Og jeg ble sinnsykt overrasket, da jeg satte dem på så ble det stille som i graven, ikke antydning til støy.. Og lyden er meget bra, vi snakker her om headset til 345,-

 

De virker som kvalitet, ikke som icemat Siberia, for no møkk, de gikk rett og slett i oppløsning og lyden/lydbildet var helt på tryne..

 

SB45 er det eneste valget for folk som il ha lukket headset til under 500, ja t.o.m oppi priser som 6-700 før du finner samme kvalitet på lyden..

 

For det første har jeg allerede kjøpt de.

 

For det andre er de enda større (beyerdynamic var helt på grensen)

 

For det tredje er det nesten ingenting negativt å finne om Beyerdynamic (kanskje det ikke står mye om de, men likevel)

 

For det fjerde er de ordentlig solide, ikke tvil om at de holder.

 

For det fjerde kan du jo lese goodsound testen, Grado Sr60 er visst et veldig godt kjøp i 1000 kr. klassen, når et sett til 350 kr. kan måle seg, må det jo være ganske bra lyd

 

Og jeg fikk tips om at disse hadde best lyd, målt opp mot nettopp koss SB 60

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at lyden er bra, men det er 2 ting.. Her snakker vi om headset, det vil altså si med mic.. Prisen er 345,- og lyden er veldig bra, du kan lett sitte med dem på i en del timer. Har hatt dem i for kort tid til å si noe om kvaliteten, men lyden må du nok opp i priser rundt 6-700 kanskje mer for å matche..

 

Når det er sagt, har ikke testet akkurat de der beyerdynamic, men vet de er bra, spørsmålet er bare om det er mulig å være bedre enn SB45 i denne prisklassen.. Har hatt hodetelefoner som har kostet oppimot 2k og selvsagt var lydbildet anderledes, men klarheten i SB45 kan måle seg med de beste..

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hatt mine lenge nok til å si noe om hvor solide de er, men de virker som om de skal tåle masse, rett og slett vanskelig å fatte ossen de skulle gå i stykker.

 

Når det gjelder lyd er jeg så grønn at jeg ikke vet noe om hvordan det skal være.

(avbrutt av bakkerekord i Kollen :w00t: , 136 m. )

 

Har derfor basert meg på andre. Men det er vel viktigst at lydbildet er riktig (tror det er hvor høy bass/diskant/midt), mens på det dyreste utstyret er vel det en selvfølge, og det er da viktig med klar lyd.

 

Er godt mulig du må opp i 600kr. for noe bedre enn Koss SB 60, hvis ikke mine er bedre da. De koster jo 500+ alle andre steder enn Amentio.

 

Kan bare si at jeg synes de eier. Og at de virker som om de tåler masse.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...