Ildflue Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 (endret) Hei, jeg driver å jobber med et lite prosjekt. Jeg stoppa plutselig opp på et lite problem som jeg føler at jeg kunne, men jeg tok feil. Jeg skal legge sammen f.eks 5 tall til et tall, det skal ikke adderes men legge seg etter hverandre. Jeg har alle som checkboxer tidligere så arrays er utelukket tror jeg. $tall1 = 1; $tall2 = 0; $tall3 = 2; $tall4 = 1; $tall5 = 2; $tallet= $tall1 + $tall2 + $tall3 + $tall4 + $tall5; Resultatet jeg ønsker er da 10212, men jeg får 6. Tror det bare er jeg som er blind her, håper noen orker å hjelpe til. Endret 26. desember 2005 av thomas_c24
kilogram Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Det du vil gjøre, er altså å legge sammen tall som om de var tekststrenger. Det kan du enkelt gjøre ved hjelp av .-operatoren; $nytt = $tall1 . $tall2 . $tall3 . $tall4 . $tall5; PHP bruker nemlig punktum for å sette sammen tekststrenger (dette kalles konkatenering), og pluss for å regne sammen tall. Edit; hmm.. nokon var raskare enn meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå