Re-Offender Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 (endret) "Description: The new Western digitally RWS gate brings more place, more achievement and most modern SATA2 feature such as NCQ. In addition the used reliability on SCSI level as well as simplified connection types. The RWS gate particularly for servers as well as NAS/SAN applications was developed and is optimally for the employment in high speedable workstations and/or in the Gaming range suitable, where compromiseless achievement and Zuvlaessigkeit are in demand. The new RWS gate is thereby the momentarily fastest SATA non removable disk." Design 3.5 tariff Capacity 150.0 GB Interface 7 pin Serial ATA/300 Revolution/minute 10000 Access time 4.5 ms Cache 16 MT Laufgeraeusch Peace 32,0 db(A) Enterprise 36,0 db(A) Mass (BxHxT) 102 mm x 26 mm x 147 mm MTBF 1200000 hours Kilde: http://www.alternate.de/html/shop/productD...A9BW18tecData ------------------------------------------- http://www.dvhardware.net/article8814.html "Western Digital's Raptor hard drives are known for their high performance but a major complain is the low storage capacity of these drives. Western Digital now tries to resolve this by launching a higher capacity 10k RPM Raptor drive that features 150GB storage capacity. These new Raptor HDDs have already appeared on a couple of webshops and they come in two versions. There's the Raptor WD1500AD for servers and the Raptor WD1500AH for gamers. Both drives feature 150GB storage capacity, 16MB cache memory, Serial ATA 2 (300MB/s) and Native Command Queuing (NCQ) support, Dutch tweaking site Tweakers.net reported. Other features like the noise levels (32 dBA in idle mode and 36 dBA in seek mode) and the 4.5ms seek time are the same as the previous generation. It's expected the Raptor WD1500 will be as fast as the current generation of 10,000 RPM SCSI and SAS hard disks, with sustained transfer rates (STR) of minimum 85MB/s. The difference between the gaming and server version of the Raptor WD1500 is that the latter one features support for Time Limited Error Recovery (TLER). If you want to learn more about this feature that improves error coordination between hard drives and RAID controllers I suggest to check out this PDF file from WD. A German e-shop is already selling the WD1500AD for a price of 319EUR (approx $379). That's twice as much as the Raptor WD740GD which features 74GB storage capacity. The price of the WD1500 for gamers isn't available yet, but I expect it to be slightly less." Prisen ventes å ligge et sted like rundt 2500kr. i Norge ved lansering. Gaming versjonen kommer til å bli noe billigere, prisen er foreløpig ukjent, men jeg tror vi snakker om like over 2000kr. ikke så alt for langt inn i det nye året. ..så kan dere sitte å lure på hva jeg ønsker meg som en forsinket julegave til meg selv i februar Endret 25. desember 2005 av ArcticOC
j-- Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Nå begynner det faktisk å komme interresante størrelser på Raptorene! Dette er bra, WD! Da er det vel bare å lene seg tilbake, og vente på at prisen synker
Chevelle Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Nå begynner det faktisk å komme interresante størrelser på Raptorene! Dette er bra, WD! Da er det vel bare å lene seg tilbake, og vente på at prisen synker 5335781[/snapback] Tror jeg du må vente lenge for prisen på 74 gig disken har holdt seg stabil siden den kom. Men kan vel hende att 74 gig disken blir hyggligere pris på når den nye kommer.
jacoweb Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 oi oi Kan se for meg 2stk i raid0 til sommern her hos meg hvert fall. Uansett pris
muffe Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Komplett har fått den inn i prislistene sine: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316737&cks=PRL
Re-Offender Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 Komplett har fått den inn i prislistene sine: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316737&cks=PRL 5335869[/snapback] Oj.. det var billigere enn jeg hadde forventet. Den som ligger på siden til komplett er ikke den billigste versjonen. Gamingversjonen (uten TLER) forventes å koste enda litt mindre
j-- Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Da forventer jeg nesten en test av denne disken opp mot 74gb og 36gb modellene. Blir spennede å se hva dobbelt så stor diskcache har å si!
Re-Offender Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 (endret) Jeg tror vi kommer til å få ganske fine tall i ytelsestester framover, tipper 5-10% jevnt over. Men som med alt annet vil jeg helst vente noen mnd etter produktet er tilgjengelig på markedet, tidlige versjoner av HD`er pleier ofte å ha dårligere firmvare. Ser for meg at jeg kjøper den gamingversjonen en gang i mars. Koster meg sikkert rundt 2000kr. da Endret 25. desember 2005 av ArcticOC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå