enden Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 Jeg har et prosjekt på gang hvor jeg skal gjøre om en PC til en musikkstasjon. I den forbindelse trenger jeg en frontend for avspillingen. Maskinen skal hente musikk fra en server. Programmet må kunne basere seg på m3u filer, eller enda bedre, katalogisere musikken automatisk - ala iTunes. Grensesnittet bør være stort nok til at det kan vises på TV, og lett nok til at det kan dras rundt av en 400 mhz maskin med 256 MB RAM. Aller helst bør man kunne skreddersy grensesnittet noe, men det er ikke kritisk. Er det noen som har tips til hva jeg bør se på?
Hårek Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Spørs hva du vil ha som iTunes ikke gir deg. MediaMonkey er jo et alternativ. Ellers kan du ta en titt på denne som jeg bruker (har PC skjerm, ikke TV): http://home.online.no/~paulsen8/
enden Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 OK, mulig jeg ikke var klar nok. Siden det skal vises på TV må grafikken være ren og stor nok til at det kan navigeres. Altså ala media center, men gjerne uten alt annet enn musikk. Jeg trenger altså standard navigering, en spillelistefunksjon og visning av hva som spilles. Alt i overdrevent stort format. Bortsett fra spillelistefunksjonen kunne jeg faktisk klart meg med winamp 2.9 i dobbel størrelse...
kjeklulf Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Bortsett fra spillelistefunksjonen kunne jeg faktisk klart meg med winamp 2.9 i dobbel størrelse... 5335568[/snapback] Hmm... Winamp 5.8...?
enden Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 Nå får jeg fortsatt ikke TV-kompatible spillelistegrensesnitt der heller, med mindre noen har tips om plugins/skins som kan brukes. Jeg er åpen for det meste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå