Gå til innhold

Er hardisken død!?


El Netzor

Anbefalte innlegg

Hei, når jeg startet CoD i dag fikk jeg bluescreen. Jeg skrudde av og kom inn i windows igjenn. Så startet jeg CoD igjenn og fikk bluscreen igjenn. Så skrudde jeg av og på men etter der hvor de sjekker om du har bootable cd i cd romen ble det en svart skjerm og hardisken sliter og tenker. Sånn står den? Hva er gale? Er den død? Jeg har også prøvd og legge inn windows på nytt.. Når den da skal starte windows i setupen får jeg bluescreen igjenn!? Hjelp meg vær så snill!

 

:cry:

 

El NetZor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ermmm... Jeg kommer ikke inn i windows. Der hvor den skal begynne og laste windows står den med svart skjerm en stund så får jeg : Could not boot from C:/windows eller noe. Men visst jeg legger inn XP på ny så skal jo den boote i instalasjonen det går heller ikke. Så jeg må få slettet alt men vet ikke hvordan?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde netopp og legge inn XP men da "Setup is loading Windows" fikk jeg blå skjerm hvor det stod følgende : STOP: c0000221 Unknown Hard error \Systemroot\system32\ntdll.dll. Kan dette være til hjelp? Jeg har også et annent spørsmål : Kan jeg formatere før dette klikker? Altså der hvor dataen sjekker om jeg har bootable cd neste økt klikker det. Kan jeg formatere da? Sorry at jeg er dårlig til og forklare men..

Lenke til kommentar

Okay, veldig skudd i blinde dette her, men la gå:

 

Kjør oppstarts-cd'en. (windows) så velger du formater, så velger du reparer. Så skriver du help. Da får du opp en hel haug med alternativer. Kjør så:

Bootfix, Nlcd, ett eller annet, fix. (hukser ikke helt hva de heter).

Prøv så å sette harddisken på prioritet nummer 1 når du skal boote. Håper dette hjelper!

Hvis dette har vært nevnt før, eller jeg er helt på jordet er det fordi jeg akkuratt stod opp :p

 

God jul :D

Lenke til kommentar
Jeg prøvde netopp og legge inn XP men da "Setup is loading Windows" fikk jeg blå skjerm hvor det stod følgende : STOP: c0000221 Unknown Hard error \Systemroot\system32\ntdll.dll. Kan dette være til hjelp? Jeg har også et annent spørsmål : Kan jeg formatere før dette klikker? Altså der hvor dataen sjekker om jeg har bootable cd neste økt klikker det. Kan jeg formatere da? Sorry at jeg er dårlig til og forklare men..

5327373[/snapback]

 

Det som skjer er at når windows starter så sjekkes integriteten til en del fille. Alle filer som skal startes for å få pcen til å gå opp. Og så er det masse andre filer som f.eks. dll filer.

 

Din feil kommer av at systemet stopper fordi det er noe feil med filen Ntdll.dll. Det er en integritetsfeil på en eller annen måte. Ofte kommer det av at en har installert ny driver for ett eller annet hardware.

 

Løsning på problemet er:

1. Hør med noen venner eller prøv å last ned den samme fila. Ligger under windowsmappa\system32

2. Fungerer ikke det ta å reinstaller windows xp. Det gjøres ved å boote cden på vanlig måte. Når du får sp om å velge å ta reparere windows med "recovery console". Trykk bare enter. Etter det får du beskjed om å godta lisens greiene. Nå får du valget mellom å reparere en eksiterende installasjon eller Ny. Har skal du velge å reparere. Enten R eller E om det er norsk eller engelsk version.

3. Funker ikke dette så skriv tilbake på forumet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Men jeg kan jo ikke legge inn XP På nytt? Altså i XP installasjonen helt i starten laster den filer. Når den har lastet filer skal den laste windows. Da får jeg blåskjermen og må skru av dataen!?

5327663[/snapback]

 

Det beste er om en får tak i en frisk kopi av fila og tester den. Funker ikke det og ut i fra beskrivelsen slik jeg forstår kan du prøve å fikse litt selv. Denne feilen dukker som sagt opp grunnet med stor sansynlighet av at en ny driver eller reistallert driver har endret på dll. filen. Husker du hva som skjedde før denne feilen dukket opp? Da har du muligheten til å bruke F8 under oppstart og velge Safe Mode. Fjerne det som ble gjort sist og få tak i en ny fil. Eller du kan prøve last good configuration.

 

Angående å legge inn xp på nytt er det stor forskjell på å legge inn xp på nytt og reparasjons installering. Husk at du kan miste data på å gøre den siste. Greit å ta backup. Men utganspunktet må du bare legge inn nye drivere, og sette opp pcen på nytt. Mens alt vil være som normalt.

Lenke til kommentar

Jeg tror noen misforstår. Altså jeg klarer ikke og komme til der man skal trykke reparer i windows instalasjonen. Jeg får blåskjermen helt i starten. Jeg får den når jeg velger. Og der man trykker "press a key to boot from cd" når den skjermen blir borte og går til neste "økt" der kommer den ikke lenger. Så jeg kan jo ikke legge inn en ny .ddl fil da? :hmm:

 

El NetZor

Endret av El Netzor
Lenke til kommentar

Da har jeg gjordt litt.. Jeg satte i en gammel harddisk på 4gb og la inn XP. Så fungerte det. Da ville jeg koble på den 40gb'en men da skjedde akuratt det samme på 4gb'en som på 40'en? Er det en sykdom. På den blåskjermen jeg får står det nederst "Starting Physical Dump

Physical dump completed"

 

Må jeg ha ny disk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...