Gå til innhold

Endelig oppsett. Bra?


Anbefalte innlegg

Etter mye om og men og anbefalinger har jeg endelig bestemt meg for dette oppsettet.

 

Skjermkort og ram blir kjøpt en måned senere, altså får jeg ganger 2 siden da har jeg lønn på nytt :w00t:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=22553

 

Er dette bra?

 

Jeg velger å kjøpe 1 7800gt først, ettersom jeg ikke har råd til 1 gtx kort med det første, men jeg har råd til å kjøpe et 7800gt i tillegg ved neste anledning.

 

Samme med ramma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finn deg 1 x 1024 brikke nå, og heller 1 x 1024 til seinere.

 

Bedre med 2 x 1024 enn 4 x 512 :)

5325193[/snapback]

Men det er bedre med 2x512 enn 1x1024, siden da kan det kjøres Dual-DDR. Så kjøp enten 2x512 eller 2x1024 i dag.

5325564[/snapback]

 

Dersom han skal ha 2GB i dual channel senere blir det "litt" dumt å kjøpe 2X512MB først......

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
finn deg 1 x 1024 brikke nå, og heller 1 x 1024 til seinere.

 

Bedre med 2 x 1024 enn 4 x 512 :)

5325193[/snapback]

Men det er bedre med 2x512 enn 1x1024, siden da kan det kjøres Dual-DDR. Så kjøp enten 2x512 eller 2x1024 i dag.

5325564[/snapback]

 

Dersom han skal ha 2GB i dual channel senere blir det "litt" dumt å kjøpe 2X512MB først......

5325953[/snapback]

For så vidt enig. Jeg håper han/hun kommer og oppklarer litt.
Lenke til kommentar

Du kommer til å merke en minimal forskjell kanskje en score som er 30 poeng høyere i 3dmark dvs nada. Men hvis du legger til mer minne eller noen andre godsaker kan det bli fart på sakene ;)

 

Det de sikkert prøver å fortelle deg meg rammen er at. kjøper du en ren 1 gig brikke kan du få plass til flere ram og kjøre 1 gig og 1 gig i dual channel, slik at du kan få plass til 4 gig med ram istedenfor 2 gig. Men en 512 brikke er raskere enn en 1024 brikke, men om det den er mye rakere er ikke så veldig sikkert

Lenke til kommentar
Du kommer til å merke en minimal forskjell kanskje en score som er 30 poeng høyere i 3dmark dvs nada. Men hvis du legger til mer minne eller noen andre godsaker kan det bli fart på sakene ;)

 

Det de sikkert prøver å fortelle deg meg rammen er at. kjøper du en ren 1 gig brikke kan du få plass til flere ram og kjøre 1 gig og 1 gig i dual channel, slik at du kan få plass til 4 gig med ram istedenfor 2 gig. Men en 512 brikke er raskere enn en 1024 brikke, men om det den er mye rakere er ikke så veldig sikkert

5326183[/snapback]

 

Hvor får du at en 512 brikke er raskere en 1024 fra? Du må forstå at slikt må man se på specen til hver enkelt brikke.....

Lenke til kommentar

Kjøp 3700+ og 2GiB ram :thumbup:

 

1: Selv om du hadde testet begge CPUene opp imot kvarandre hadde du ikkje merket forskjell, hverken i spill eller programmer. Du hadde kan hende sett en 5% forskjell i 3D Mark ol.

2: Det er lett som fot i hose å klokke en 3700+ opp til 2400mhz, og enda lenger. Du finner all info du trenger for å gjøre det her på forumet, og om du spør pent er det aldri noe problem å få hjelp ;)

3: Det er slett ikkje sikkert at du får til å kjøre 4 brikker i det hele tatt. Det er mange som har problemer med å få det til, sjølv om det skal gå. Og om du får det til får du dårligere ytelse pga at minnekontrolleren i Athlon 64 bare fungerer optimalt med 2 brikker.

Lenke til kommentar

Når det gjelder minnet så vil jeg anbefale deg at du går for 2x1024 med det samme. Hvis du f.eks kjører 4x512 så skrues hastigheten ned til 166MHz Bus isteden for 200. Såvidt jeg har fått med meg så gjelder dette alle nForce4 hovedkort.

Jeg personlig gjorde den blemmen på min forrige maskin. Jeg kjøpte 4 stk minnebrikker med lav latency og trodde ting skulle bli superbra. Ble ikke bra når hastigheten ble skrudd ned de MHz p.g.a HK ikke støttet å kjøre 4x i full hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...