Gå til innhold

Sigma EF-500DG Super som optisk slave


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen snille forumbrukere her som vil hjelpe meg med et eksperiment, eller kanskje noen vet svaret allerede...

 

Jeg har akkurat kjøp meg ny blitz, og lurer på mulighetene ved å bruke denne som optisk slave sammen med den innebygde blitzen på mitt analoge EOS 30V. Kameraet støtter E-TTL II, akkurat som EOS 20D og kanskje 350D

 

Problemet er at blitzen fyrer av på preflashet til den innebygde blitzen, og rekker ikke å lade seg oppigjen før det skikkelige blitzblinket kommer. Teorien min er da at viss jeg setter blitzen til kameraet til "2nd curtain sync", så rekker blitzen å lade seg opp i mellomtiden, og jeg vil kanskje få et vellykka bilde.

 

Men det er kjedelig å eksperimentere med dette på film, så jeg lurer på om det er noen med Canon dSLR og Sigma EF-500DG Super som har lyst å prøve dette. Det hadde vært til stor hjelp!

 

 

Mvh Are

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teorien min er da at viss jeg setter blitzen til kameraet til "2nd curtain sync", så rekker blitzen å lade seg opp i mellomtiden
Det vil kansje gå hvis lysstyrken er veldig lav eller du bruker lang lukkertid. Hvis blitzen er på høy effekt så vil det ta altfor lang tid til å lade den opp.

 

Du burde kansje bruke kabel eller trådløs tilkobling til blitzen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...