Gå til innhold

display med farger?


Anbefalte innlegg

hei, har hørt at det går an å lage display som er styrt av serieporten !

så jeg lurte på om det gikk an med en farge-gameboy å dra ut displayet, å koble det til serieporten, å styre det med et program ? har aldri sett noen som har det med farger, har bare sett svart. så jeg lurte på om det gikk an?

Hadde vært litt kult vist det gikk an....

takker for svar....håper det er noen som vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde vel funke.. :hmmm: Men du trenger nk en kontroller. Tviler på at det funker med en kontroller til disse "vanlige" displayene. Enten må du lage kontroller selv eller få noen til å lage det for deg. Kan vel bruke en grafisk kontroller? Og eventuelt omprogrammere microchip'n til størrelsen på displayet, eller bare skaffe en som er bergna på ca. den samme størrelsen. Når det kommer til farger er dette en helt annen greie. Vil tro at det kan bli en veldig heavy elektronikk-oppgave, men om du vil prøve og får det til hadde jo det ha vært evig tøft! :) Tråden hører forresten inn under "PSU & Elektronikk".

Lenke til kommentar
Burde vel funke.. :hmmm: Men du trenger nk en kontroller. Tviler på at det funker med en kontroller til disse "vanlige" displayene. Enten må du lage kontroller selv eller få noen til å lage det for deg. Kan vel bruke en grafisk kontroller? Og eventuelt omprogrammere microchip'n til størrelsen på displayet, eller bare skaffe en som er bergna på ca. den samme størrelsen. Når det kommer til farger er dette en helt annen greie. Vil tro at det kan bli en veldig heavy elektronikk-oppgave, men om du vil prøve og får det til hadde jo det ha vært evig tøft! :) Tråden hører forresten inn under "PSU & Elektronikk".

5322654[/snapback]

 

Hvor får jeg tak i en grafisk kontroller ?

vist jeg får tak i en sånn en, så skal det gå med litt programmerìng osv ?

hadde vært helt konge å fått det til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan gå det, er jo et grafisk display. Men om du ikke er klar for å legge tid og "sjel" i et massivt prosjekt foreslår jeg nok at du rett og slett bare legger det på is!

5325294[/snapback]

 

 

har ikke helt peiling på display, merker som om du har litt mere peiling en det jeg har.

Hva er det en grafisk kontroller egentlig gjør?

blir jeg nøtt til å bruke en grafisk kontroller?

 

Hadde vært kult å hatt det som et nyttårsforset :thumbup:

Lenke til kommentar

Har vel ikke så forferdelig mye peiling for å være helt ærlig.

Men mener jeg vet såpass at en grafisk kontroller er basert på "punkter". En alfanumerisk kontroller (tror jeg det het igjen) som brukes til de "vanlige" displayene er det bare snakk om tall og bokstaver.

Men med litt IC-kunnskaper skal det vel gå å mekke no grafisk, men fargebiten er vel litt værre! Men du behøver vel ikke ha en hau av forskjellige farger? Om du kan holde deg til to er jo det ganske greit.

Lenke til kommentar
Har vel ikke så forferdelig mye peiling for å være helt ærlig.

Men mener jeg vet såpass at en grafisk kontroller er basert på "punkter". En alfanumerisk kontroller (tror jeg det het igjen) som brukes til de "vanlige" displayene er det bare snakk om tall og bokstaver.

Men med litt IC-kunnskaper skal det vel gå å mekke no grafisk, men fargebiten er vel litt værre! Men du behøver vel ikke ha en hau av forskjellige farger? Om du kan holde deg til to er jo det ganske greit.

5326712[/snapback]

 

 

Hvor kan jeg få tak i en alfanumerisk kontroller som kan støtte 2 farger?

blir jeg nøtt til å skaffe meg litt kunnskaper om display å modde en sjøl?

Hadde jo blitt serdeles vanskelig å klare det.. :hmm:

 

Synes du jeg bare skal troppe det prosjektet ? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...