Gå til innhold

Forslag til hjemmelaget proteinshake?


Anbefalte innlegg

uggabuggashake! haha:P den var god..

shaken min er både god og sunn, melk og egg er noe av det sunneste du kan ha i deg. har heller ikke i meg shaken 3 ganger daglig, men rett etter hver styrkeøkt.

 

btw: rocky balboa tar egg, ikke shake

5323274[/snapback]

 

har ennå ikke mamman din lært deg at det som skjer på film ikke nødvendigvis er 100% korrekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garrantert noen som er ueninge, men jeg velger å la det komme ut!

PROTEINTILSKUDD ER IKKE NØDVENDIG HVIS DU SPISER BRA NOK!

 

Sorry å si dette, men jeg klarer bare ikke la det komme ut!

For å si det slik, protein er et tilskudd. I norsk vanelig mat er det forholdsvis masse proteiner fra før av, om nordmenn skal ha i seg mer. Hadde du bodd i kina, og bare spist ris hadde jeg forstått hvorfor mange mener proteintilskudd er viktig. Ja, det hjelper med proteiner, men det skal være mulig å bygge opp en kropp uten proteintilskudd. Det er ikke nødvendig med proteintilskudd, hvis man er flink til å spise fornuftig. Jeg velger å tro at de fleste på hw.no er relativt tynne (sikkert noen med litt hold også) så om det er litt karbo og fett i med proteinet, vil jeg tro at det bare gjør godt. Jeg vil tro at norsk mat, kombinert av et litt større inntak med bananer, egg, melkeprodukter og tunfisk vil gi deg nok proteiner gjennom en dag. Ofte vil det være fornuftig å spise etter du har trent.

MVH Kjetil.

Lenke til kommentar
Skal du spise dette 3 ganger om dagen?  Vel lykke til.

 

Fettet i melka er ikke godt for deg, egg innholder østrogen og fet. Ja du får omtrent 50-60g godt protein ut av dette, men du får mye ekstra bagasje i tillegg.

 

5322985[/snapback]

 

Er det ikke slik at kalsium (som finnes i melk) gir deg sterkere benbygning? Leser da stadig om seriøse idrettsutøvere som bruker melk som en del av kostholdet..

Det spørs vel kanskje litt hvor man vil hen med treningen, hvis man syntes det er kult å være så stor at man har problemer med å klø seg på skulderen så er det kanskje veien å gå?

 

Skyt meg hvis jeg tar feil nå..

Lenke til kommentar
Det er billigere enn både din uggabugga shake å hva et ordinært kosthold med samme proteininnhold ville være.

 

Lærerne dine på idrettsfag, er det de som har satt alle disse grillene i hodet ditt?  Jeg vet at alle over 35 mener at proteinpulver er satans verk, men poteter det blir man stor av! Litt på spissen, men er drit lei av og måtte krangle med fotballgutter og skispretter.

5322985[/snapback]

 

Hahahaha :p

 

uggabuggashake! haha:P den var god..

shaken min er både god og sunn, melk og egg er noe av det sunneste du kan ha i deg. har heller ikke i meg shaken 3 ganger daglig, men rett etter hver styrkeøkt.

 

btw: rocky balboa tar egg, ikke shake

5323274[/snapback]

 

btw: Rocky spiser russere, å jeg snakker ikke om Ivan Drago.

5323430[/snapback]

 

Hahahaha :!: Tror jeg er overtrøtt :ermm:

Lenke til kommentar
Garrantert noen som er ueninge, men jeg velger å la det komme ut!

PROTEINTILSKUDD ER IKKE NØDVENDIG HVIS DU SPISER BRA NOK!

 

Helt riktig, hvis du vil trene uten resultater som er noe og snakke om :)

Er det ikke slik at kalsium (som finnes i melk) gir deg sterkere benbygning? Leser da stadig om seriøse idrettsutøvere som bruker melk som en del av kostholdet..

Det spørs vel kanskje litt hvor man vil hen med treningen, hvis man syntes det er kult å være så stor at man har problemer med å klø seg på skulderen så er det kanskje veien å gå?

 

Skyt meg hvis jeg tar feil nå..

Kalsium er viktig, men ikke i store mengder. Det er faktisk skadelig, jeg husker ikke hvorfor i farta. Men fikk det forklart av Stellander en gang for lenge siden, husker ikke alt nå...

Lenke til kommentar

"btw så klarer ikke kroppen å nyttegjøre seg av mer en ca 30g protein pr måltid/shake:) "

 

Feil, forskere har tilbudt store summer til dem som kan bevise det etter den påstanden, 10 år etter på har ingen meldt seg.

 

Protein er ikke protein .

Det i butikken er satt sammen til å være ett opptimalt tilskudd

med kasein, myse, hydrolysert beteprotein, lecithin ,alfa-laktalbumin protein og masse masse mer som man ikke finner i 1 glass melk med egg.

Lenke til kommentar
jada.. skal du ha mye proteiner kan du jo vurdere å spise nøtter. (uten fett og salt så klart) funker bra for meg.

 

Protein shake: 2 små bokser med ananas i juice

                      2 bananer

                      2 egg

                      2 dl lettmelk

 

funker bra :thumbup:

5394226[/snapback]

Fins ikke nøtter uten fett, derimot er fettet i nøtter veldig bra for kroppen. Spesielt valnøtter, men peanøtter og andre sorter er å bra. Mem er ikke akkurat noe lurt og spise nøtter som en ren proteinkilde siden det blir mye karb for hvert protein.

 

Den "proteinshaken" der innholder mye karb, blir mer som et helt måltid. Men absolutt ikke dårlig foran trening, men er veldig lite protein i forhold til karb også her.

Lenke til kommentar

Pultost!

 

proteinrikt som faen, men lukter dritt. Har ikke smakt, men en nabo som var ganske så småseriøs ang trening og bygging ble frelst på pultost når jeg fortalte hvor mye protein pr 100 gram som finnes i den.

 

Kattemat/ (tunfisk altså) ;)

vanlig fisk kokt= best. Selvsagt ikke fishburger fra McDonalds

renskåret kjøtt (alle typer) rødt også. Forskjellen på hvitt og rødt kjøtt er bare at kyllingen har nesten ikke blodomløp og nyttiggjør ikke musklene mens større dyr bruker musklene mer -> mer blodomløp og det gir altså fargen når du får det i pakningen.

 

er gode ingredienser å hive i seg.

 

I egg er det vel eggehviten og ikke plommen en skal ha i seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"btw så klarer ikke kroppen å nyttegjøre seg av mer en ca 30g protein pr måltid/shake:) "

 

Feil, forskere har tilbudt store summer til dem som kan bevise det etter den påstanden, 10 år etter på har ingen meldt seg.

 

Protein er ikke protein .

Det i butikken er satt sammen til å være ett opptimalt tilskudd

med  kasein, myse, hydrolysert beteprotein, lecithin ,alfa-laktalbumin protein og masse masse mer som man ikke finner i 1 glass melk med egg.

5363817[/snapback]

 

Es correcto mi amigo! :D

 

Uansett, Google på Ronnie Coleman og forklar meg hvorfor 60kgs 18åringer skal ta opp like mye protein. Det sier seg selv at proteinopptak avhenger mye av kroppssammensetning og størrelse, uten at jeg har noen kildehenvisninger på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...