Gå til innhold

Strøm på, harddisk jobber ikke

Drakon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og reiser endel frem og tilbake med pcen, siste gangen nå orket jeg ikke stresse med hele kabinettet og pakket alle delene utenom hovedkortet mitt og sendte det hjem. Når jeg kom hjem, satt jeg alt sammen med det gamle Asus A7V333 som jeg hadde liggende hjemme og starter:

- Strømmen skrur seg på og alle viftene begynner å snurre

- Det kommer ikke noe signal fra skjermkortet (MSI GeForce 6800GT) til skjermen

- Harddiskene begynner ikke å jobbe

Noen som har peiling på hva som er galt? mulig at hovedkortet er kaputt eller at skjermkortet ikke passer med hovedkortet? kjappa på, må inn på wow :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, kabinettet som jeg hadde her hjemme sine plugger som skal på pinnene for power, resett osv, dem hang sammen i 2 store plugger, istede for 2 og 2. Jeg tenkte bare på power og plugga de to riktig slik at jeg får på strømmen, dem andre skal vel ikke ha så mye å si... prøver bare å finne problemer utenom hovedkortet eller at ting ikke henger riktig sammen. har tatt ut og plugga alt sammen gang på gang nå :/

Skrevet

Prøv å koble løs alt untagen skjermkortet og se om det fungerer. I så fall kan du gradvis plugge til ting. Da oppdager du hvor feilen ligger.

Men du kjører en heller dårlig løsning. Du kommer helt sikkert til å få mye kødd når maskinen er oppe å går igjen. Operativsystemet ditt er jo satt opp for et annet hovedkort. (Har prøvd sjøl. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...