Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omega oljeadditiver -erfaringer?


eab

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har funnet ut at jeg skal prøve omega 917 på automatkassa mi. Den lekker olje, sannsynligvis fra simmeringen. Denne omegatilsetninga skal visstnok tette lekasjer og forhindre vulkaniseringen av gummipakninger.

 

Noen som vet hvor de selger Omega og er det noen som har prøvd noen av stoffene? Har funnet ut at det er Norsk Industriolje som har agenturet, men har ikke funnet noen forhandlere enda. Skal ringe og høre med Maskinagentur og U.S. Autoparts i morgen

 

God jul

 

(hvorfor må jeg ha tre ord i emnetittelen? Omega oljeadditiver er da beskrivende nok det?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er ikke sånne typer middel og additiver stort sett bare midlertidig?

 

Har inntrykk av at disse "vidundermidlene" gjør nytta si til å begynne med for så å miste effekten sin, eller gjøre vondt værre..

 

Nevnte dette med radiatortett i en annen tråd, der det hadde begynt å tette slanger og lignende..

Tenk hvis det tetter kjølesystemet da, ingen lett jobb å få gjort det reint, om du merker det før det er for seint..

 

 

 

Edit: Har ingen egen erfaring med dette middelet, så skal ikke si noe negativt, men bare sånn jeg har erfart med andre typer "vidundermiddel" ;)

 

Hold oss oppdatert :thumbup:

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det så skal denne tilsetninga forhindre og reversere(?) vulkaniseringen som skjer med gummi. Det som skjer er vanligvis at pakningene rett og slett tørker ut og blir morkne og stive. Omega påstår at pakningene blir mykere, får tilbake sin opprinnelige form m.m.

 

Ikke like mye "vidundermiddel" som andre jallamerker lager vil jeg påstå. Norsk industriolje A/S forhandler vel ikke ting på linje med det man finner hos nille

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...