Jump to content
Sign in to follow this  
Schnickaschnicka

Hvilket 7800gtx kort?

Recommended Posts

Ta det billigste! Evt. om det er et som har bundle du har lyst på eller spesiell kjøleløsning som gir mindre støy eller rom for klokking.

5312131[/snapback]

Jepp :thumbup:

Jeg tok asus for kvalitet , kjøleløsning og lite støy.

Men skal bytte til XFX når 512 versionen kommer ut igjen :)

Jepp det er det .

Jeg har at Asus kort som bråker ikke i det hele tatt , men den yter ikke så bra heller...

5311749[/snapback]

Yter ikke så bra heller? Det yter vel på lik linje som alle GTXer.. Men sant, kanskje marginalt dårligere enn de litt høyere klokkede XFXene.

OT: Hva får man i 3DMark05 med 4400+, 2GB OZC, A8N32 og ASUS/XFX GTX?

Gainward sitt kort er fettbra :D (Gainward 7800GTX XP GS) får 8316 i 3dmark 05 med amd athlon 64 3500+, 2 GB OCZ platinum ed. og WD raptor

så vil ABSOLUTT anbefale Gainward ;) lite viftebråk, yter høyt, tåler litt klokking :)

Edited by AkselJ

Jepp det er det .

Jeg har at Asus kort som bråker ikke i det hele tatt , men den yter ikke så bra heller...

5311749[/snapback]

Yter ikke så bra heller? Det yter vel på lik linje som alle GTXer.. Men sant, kanskje marginalt dårligere enn de litt høyere klokkede XFXene.

5312293[/snapback]

Mitt system hadde ca 7600 3DMark05 i non-OC'ed tilstand. Regner med at OCZ RAM plus A8N32 kortet er en del bedre, samt om du velger XFX er det også fabrikk-klokket.

Så om du havner oppmot 8500 non-OC ville jeg ikke vært overrasket.

Jepp det er det .

5311749[/snapback]

5312293[/snapback]

Mitt system hadde ca 7600 3DMark05 i non-OC'ed tilstand. Regner med at OCZ RAM plus A8N32 kortet er en del bedre, samt om du velger XFX er det også fabrikk-klokket.

Så om du havner oppmot 8500 non-OC ville jeg ikke vært overrasket.

5314785[/snapback]

Jeg får rundt 7690 og det vet jeg er klokkehastigheten på mitt skjermkort som er litt flaskhals :D

men jeg tenkte meg et 7800gtx kort, eller kjøpe et 7800gt og senere kjøpe et til og kjøre dem i sli.

Men la oss si at jeg velger 7800gtx, hvilket er å anbefale da. vil helst ikke betale mer enn det xfx7800gtx kortet. Er dette å anbefale fremfor de mer billige gtx kortene?

Les hva ca alle her skriver da! Ta det billigste. Det er max 10% forskjell på de forskjellige GTX korta. Hadde det vært opp til meg hadde jeg gått for 7800GT som nå koster under 2700kr. Hvis du har over 5000 å bruke kan du jo gå for 2 7800GT i sli?