Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer - finner ikke andre maskiner


Anbefalte innlegg

Prøver å koble min XP home maskin til Xbox 360. Har et nettverk med to maskiner. En stasjonær med nettverkskort, og en bærbar med trådløst forbindelse.

 

Når jeg trykker View workgroup computers, kan det ta lang tid (10 - 20 minutter) før de dukker opp hos hverandre. Noen ganger kommer kun den stasjonære opp på den bærbare. Dette skjer uten at jeg endrer noen innstillinger. De har begge ip adresse i samme range.

 

Nå skal jeg prøve å koble Xbox 360 til den stasjonære. I går gikk det til slutt uten at jeg endret på noe. Plutselig dukket Xboxen opp i devices (har installert Windows Media Connect). Xboxen har også IP adresse i samme range.

 

Prøvde å installere Windows Media Connect på den bærbare, for å utelukke routeren som problem. Der finner jeg Xboxen med en gang og alt fungerer. Har også prøvd å koble Xboxen utenom routeren rett maskinen med samme resultat.

 

Hvilke tenklige problemer ligger på min stasjonære XP home maskin som gjør at den ikke finner Xboxen eller den bærbare? Jeg har kun den innebygde brannmuren i XP hvor de riktige portene til Xbox er åpnet. Har også avinstallert Norton ANtivirus. Som nevnt så virker det innimellom uten at jeg endrer noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...