Gå til innhold

Hvordan får jeg "fullscreen" i BF1942?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke bildet til å fylle hele skjermen i BF1942 ver. 1.61. Har prøvd med 800x600 og 1024x768 men det dekker ikke skjermen helt ut til kantene.

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke det som er feil. da det ellers i Windows er helt som det skal være, altså helt ut til kantene.

Skjermkortet et et ATI Radeon 9600 Pro, med nye drivere. (Catalyst control Center)

Skrevet

Fant ut hva som gjorde det. Det var refreshraten (oppdateringsfrekvensen) påå skjermen som måtte settes helt ned til 60Hz i BF1942 for at bildet skulle dekke hele skjermen.

Ellers i Windows kjører jeg med 1024x768 og 85Hz.

Rart at ikke hele skjermen blir brukt om man setter høyere frekvens i BF1942.

Skrevet

har du prøvd å endre den filen? (ok, høres utrolig diffust ut, jeg vet) men er det ikke en sånn config fil der du kan skrive inn selv hvilken oppløsning og oppdateringsfrekvens du skal bruke?)

Skrevet

Hender ofte at enkelte spill ikke vil dekke hele skjermen selvom det er fint i Windows. Still inn skjermen din når du skal spille så funker det vettu.

Aldri hatt problemet på LCD though, bare CRT. Er sånn fin autoadjust knapp på LCD. :love:

Skrevet

Gå til \Battlefield 1942\Mods\bf1942\Settings og rediger i filen VideoDefault.con

Der endrer du renderer.allowAllRefreshRates 0 til renderer.allowAllRefreshRates 1. Om du ikke har en slik linje fra før, legger du bare til sistnevnte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...