Gå til innhold

Funker 6-kanals hodesett bra?


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg lurte litt på om jeg skulle gå i anskaffelse av hodesett med surround, men så kom jeg til å tenke på at det må være vanskelig lage surround med høyttalere som konstant står i samme posisjon i forhold til øret, med tanke på at vi ikke egentlig kan høre forskjell på lyd som kommer direkte bakfra og direkte forfa.... Så jeg lurer på om det er noen som har hodesett med surround som kan fortelle om det funker bra eller ikke, blir det ordentlig surround, kan man høre om lyden kommer forfra eller bakfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan høre det akkurat like bra som om det faktisk VAR lyd foran og bak, eller om du hadde et surround-anlegg rundt deg.

 

Forøvrig mener jeg bestemt at det er noe med de forskjellige kromningene i øret som fordreier lyden på en slik måte at hjernen kan oppfatte hvor den kommer fra... Prøv sammen med en kompis. Jeg tror absolutt du klarer å høre om han er foran eller bak.

Lenke til kommentar
Sitter nå med et Icemat Siberia headset  og  når jeg spiller spill  som f.eks  CS

så hører jeg om folk er foran bak vedsiden av eller over meg liksom  så det skulle ikke være noe problem

5310465[/snapback]

 

Jah. Mener å huske at om ting er over eller under høres på akkurat samme måte. Forvrengninger, som til og med kan emuleres av noen spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...