Gå til innhold

StarForce kunngjør konkurranse (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Boing Boing er dessverre ikke noe særlig på viddene, og det at dette ikke er første gang StarForce finner på slikt sier jo litt om hva slags firma vi har med å gjøre. Vi vet jo hvordan spyware-giganten Gator gikk ut og saksøkte folk som kalte dem spyware. Hvorfor? Fordi det var spyware.

 

De er redde for at den svært velplasserte kritikken skal føre til at de mister kunder, og det håper jeg virkelig at de gjør.

 

For hva er ellers poenget med StarForce annet enn å legge begrensninger på min eiendom? De er innbruddstyver og vandaler, rett og slett.

Lenke til kommentar
Boing Boing er dessverre ikke noe særlig på viddene,

Sitat Boing Boing: "StarForce attempts to stop game customers from copying their property, but it has the side-effects of destabilizing and crashing the computers on which it is installed. "

 

Her sier Boing Boing at hvis du installerer et spill med Starforce på din maskin, får du problemer. Det er fullstendig galt. Som med alle andre programmer, _kan_ det oppstå problemer med Starforce. Slik er det bare. Men for de aller, aller fleste går det helt greit. Les her, for eksempel: http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc...92/m/8121095173

 

I forhold til det å begrense brukeren er ikke Starforce verre enn andre kopibeskyttelser, og hvis folk skal boikotte det bør de boikotte SafeDisc, SecuROM og alle de andre også.

Lenke til kommentar
Boing Boing er dessverre ikke noe særlig på viddene,

Sitat Boing Boing: "StarForce attempts to stop game customers from copying their property, but it has the side-effects of destabilizing and crashing the computers on which it is installed. "

 

Her sier Boing Boing at hvis du installerer et spill med Starforce på din maskin, får du problemer. Det er fullstendig galt. Som med alle andre programmer, _kan_ det oppstå problemer med Starforce. Slik er det bare. Men for de aller, aller fleste går det helt greit. Les her, for eksempel: http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc...92/m/8121095173

 

I forhold til det å begrense brukeren er ikke Starforce verre enn andre kopibeskyttelser, og hvis folk skal boikotte det bør de boikotte SafeDisc, SecuROM og alle de andre også.

5531599[/snapback]

Hvorfor det? Egentlig bare Securom og safedisc som er utfordrer til StarForce, ikke fler som jeg vet om hvertfall. Men det er en vannvittig stor forskjell, og det er at disse du nevner opp ikke innst seg selv og lugubre drivere over på systemet ditt. Vet ikke om man kan kalle SmartCD, Roxxe, Fade osv for utfordrere da det er safedisc og securom som faktisk byr på utfordring.
Lenke til kommentar
Den forumlinken viser ikke annet enn at et firma prøver å rettferdiggjøre den dårlige kundebehandlingen sin.

Vel, uansett hva du ser i den forumposten, er det likevel et faktum at det Boing Boing sier er galt.

Fortell meg igjen hva poenget med StarForce er.

Akkurat det samme som poenget med SecuROM og Safedisc. Kopibeskyttelser av denne typen er ikke spesielt hyggelige, men på dette området er de alle like. Alle er laget for å hindre folk i å piratkopiere spillene sine (med de uheldige følgene at det blir vanskeligere å ta backup, spille uten cd, et.c.). Hvis det er dette prinsippet som gjør at folk velger å holde seg unna Starforce-spill, bør de også holde seg unna 90% av de PC-spillene som selges i butikkene. Det blir bare galt å velge ut en spesifikk type antikopieringsprogramvare og boikotte den hvis det er det generelle prinsippet man protesterer mot.

Men det er en vannvittig stor forskjell, og det er at disse du nevner opp ikke innst seg selv og lugubre drivere over på systemet ditt.

I og med at driverne ikke skaper problemer for meg ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal bry meg, for å være helt ærlig. Dette er drivere de krypterte spillene trenger for å fungere (hvor lugubre de er kan vel diskuteres), og da er det greit for meg at de legges inn.

Lenke til kommentar
I og med at driverne ikke skaper problemer for meg ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal bry meg, for å være helt ærlig. Dette er drivere de krypterte spillene trenger for å fungere (hvor lugubre de er kan vel diskuteres), og da er det greit for meg at de legges inn.

5532519[/snapback]

Det at driverne ikke skaper problemer for deg personlig betyr jo ikke annet enn at du ikke har noe problem med dem. Det betyr absolutt ikke på noen som helst måte at det ikke er et problem på generelt nivå eller at det bør aksepteres.

Det finnes massevis av mennesker som faktisk leser spam og enkelte bedrifter tjener mye penger på dette. Det betyr likevel ikke at spam bør aksepteres generelt. Mange mennesker har ingen problem med spyware/malware/virus ol. Det betyr likevel ikke at dette bør være akseptabelt.

At enkelte brukersperrer inneholder egne drivere er forsåvidt greit. Dersom disse driverene erstatter/kupper originale systemfunksjoner er noe alvorlig galt.

 

Men som jeg skrev tidligere: Det bør være bedre merking og informasjon om slikt når brukerern kjøper produktet slik at han/hun kan velge selv om de gir blanke, med de risker det innebærer, eller droppe et kjøp av prouktet. (Og evt. skaffe seg en alternativ versjon av produktet som ikke er like belemret med tvilsomme brukersperrer).

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Men det er en vannvittig stor forskjell, og det er at disse du nevner opp ikke innst seg selv og lugubre drivere over på systemet ditt.

I og med at driverne ikke skaper problemer for meg ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal bry meg, for å være helt ærlig. Dette er drivere de krypterte spillene trenger for å fungere (hvor lugubre de er kan vel diskuteres), og da er det greit for meg at de legges inn.

5532519[/snapback]

Hmm, Vice skriver det veldig bra egentlig så jeg legger meg ikke ut videre der. Men ville rette litt på deg da StarForce blir "sydd" inn etterhvert, og dermed kan spill fint lages helt likt selv om StarForce ikke er integrert. Dette er lugubre drivere da de ikke nevner noe om innstallering i flere tilfeller, og hvor man må ha spesialverktøy for å fjerne det skikkelig. Dessuten er det ikke spillene som trenger driverne, det er 3-parts programmet StarForce som trenger det. Annet enn at dette er et skritt i total kontroll over noen andres datamaskin er det skummelt at de tør å gjennomføre noe slikt.

Lenke til kommentar
Vel, uansett hva du ser i den forumposten, er det likevel et faktum at det Boing Boing sier er galt.

Nei, det er ikke galt.

 

Fortell meg igjen hva poenget med StarForce er.

Akkurat det samme som poenget med SecuROM og Safedisc. Kopibeskyttelser av denne typen er ikke spesielt hyggelige, men på dette området er de alle like. Alle er laget for å hindre folk i å piratkopiere spillene sine (med de uheldige følgene at det blir vanskeligere å ta backup, spille uten cd, et.c.).

Så det som er resultatet av at man bruker StarForce er at man ødelegger andre folks eiendom. Man driver hærverk, siden ting ikke fungerer som de skal etterpå.

 

Bra forretningsmodell, det der.

 

Hvis jeg hadde brutt med inn i huset ditt og ødelagt PCen din, hadde det vært helt greit så lenge jeg brukte unnskyldningen at jeg bare ville hindre deg i å drive med piratkopiering?

 

Hvis det er dette prinsippet som gjør at folk velger å holde seg unna Starforce-spill, bør de også holde seg unna 90% av de PC-spillene som selges i butikkene. Det blir bare galt å velge ut en spesifikk type antikopieringsprogramvare og boikotte den hvis det er det generelle prinsippet man protesterer mot.

Korrekt. Kopibeskyttelse bør forbys ved lov, og firmaer som prøver seg på å ødelegge folks eiendom på denne måten bør straffes.

 

I og med at driverne ikke skaper problemer for meg ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal bry meg, for å være helt ærlig. Dette er drivere de krypterte spillene trenger for å fungere (hvor lugubre de er kan vel diskuteres), og da er det greit for meg at de legges inn.

Bare fordi det er greit for deg at folk bryter seg inn på din eiendom og gjør hærverk så betyr ikke det at alle andre tenker slik.

Lenke til kommentar
Hvis det er dette prinsippet som gjør at folk velger å holde seg unna Starforce-spill, bør de også holde seg unna 90% av de PC-spillene som selges i butikkene. Det blir bare galt å velge ut en spesifikk type antikopieringsprogramvare og boikotte den hvis det er det generelle prinsippet man protesterer mot.

Korrekt. Kopibeskyttelse bør forbys ved lov, og firmaer som prøver seg på å ødelegge folks eiendom på denne måten bør straffes.

5534905[/snapback]

Hvem i huleste er det som sammenligner vanlig antikopiering med StarForce?? Tror isåfall fyren/dama har misforstått litt av hva diskusjonen går ut på. Antikopiering er ikke teit (selv om det er meningsløst), bare StarForce som ødelegger pcen din uten rettighetene til det. Hadde det i det minste vært en advarsel om at StarForce kan/vil ødelegge pcen din hadde det da vært greit, men ***dingdingding*** det er det ikke.
Lenke til kommentar

Dokumentasjon på at StarForce tuller med systemet mitt?? Hvordan skulle jeg fått det?? Rota gjennom flere mnd event-log?? Hadde jeg hatt dokumentasjon hadde jeg vært 10000$ rikere... :roll: Mitt system er enda oppe og går, men i det minste var systemet raskt og fint før StarForce. Nå derimot (selv etter StarForce "de-innst") er systemet treigt som bare f*en.

 

Nei, jeg har ikke dokumentasjon, men om noen har det send det inn og dere vinner 10000$...

Lenke til kommentar

Etter jeg har spilt starforce spill har jeg hatt diverse problemer med ene dvd romen, kan selvfølgelig ikke påvise at dette er starforce sin skyld men problemet oppsto etter jeg installerte et starforce spill

 

Det er også påvist at måten programmet fungerer på tuller med systemet ditt, og at det blir liggende skjult i systemet, akkurat som spyware

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...