Gå til innhold

Hitachi 7K100 2,5" harddisk


abcde

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Vurderer å kjøpe meg en slik disk til min bærbare pc. valget står imellom 80 og 100 Gb versjonen. Vil f.eks 100Gb versjonen yte bedre en 80Gb pga høyere datatetthet på platene?

Er det noen som har erfaringer med disse diskene? Tenkar da på støynivå og ytelse kontra 5400rpm disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har hatt denne disken i en HP maskin, var da en med 60GB kapasitet.

 

Den bråkte og jeg var ikke særlig fornøyd med støynivået.

 

Fra tidligere har jeg gode erfaringer med Fujitsu disk som jeg hadde i en Dell maskin.

 

Jeg kvittet meg med HP maskinen og fikk en så og si identisk ny HP maskin, denne hadde en Fujitsu disk og denne er jeg meget mere fornøyd med. Mye mindre støy...

 

Jeg faller mer for Fujitsu disker til bærbare enn Hitachi.

Lenke til kommentar

er egentlig fornoyd med 60g 7200 disken jeg har. Var paa forhaand klar over at den blir varm og stoyer noe mere, men jobbsituasjonen tilsa at jeg kom til aa bli mer frustrert over kjip disk ytelse enn litt varme og stoy. Viftene paa Dell i8600'en braaker mere enn disken og pga. av applikasjonene jeg kjorer gaar de konstant. Saa vurder det mot bruken du forventer.

Lenke til kommentar

Med litt tweaking (Hitachi har programvare som tillater endring av både akustisk modus og strømsparingsfunksjonene) er 7K60 ganske lydløs under normal bruk. Definitivt ikke blandt de verste.

 

Problemet, som med alle Hitachi jeg har vært borte i de siste par årene, er den mye omtalte sporadiske 'klikk-klonk-klang' lyden som høres godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...