Gå til innhold

TES: Hvordan skade spøkelser i Morrowind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i Ankhartand her en dag og da møtte jeg på et spøkelse. Når jeg slo med sverdet stod det at våpenet ikke hadde noen effekt.

Hva må jeg gjøre(eller ha) for å skade spøkelsene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, du kan ikke bruke helt vanlige våpen. De fleste "gode" våpen skader spøkelser, men de mest basic gjør ikke. I andre questen i mainquesten (den for Dura Gra-Bol eller hva hun nå heter, orcen i Mages Guild) får du info om dette, samt et sverd som kan skade spøkelser.

Endret av MiSP
Skrevet
du kan se i editoren om noe skader Ghost ol.

5319389[/snapback]

Jepp, hvis det er haket av for "Ignore normal weapon resistance" eller noe i den dur, kan det skade magiske vesener.

Skrevet
Alt fra og med og Silver og bedre våpen kan vel skade spøkelser og slikt?

5322202[/snapback]

Det kommer vel an på hva man definerer som "bedre". Hvis du mener at det gjør mer skade, så kan det jo hende at det finnes noen sverd som gjør det, men likevel ikke skader spøkelser. Jeg tror ikke det, men man kan jo ikke vite.

Skrevet

5322202[/snapback]

Det kommer vel an på hva man definerer som "bedre". Hvis du mener at det gjør mer skade, så kan det jo hende at det finnes noen sverd som gjør det, men likevel ikke skader spøkelser. Jeg tror ikke det, men man kan jo ikke vite.

5322558[/snapback]

"Bedre" kan jo være det å skade spøkelser da :p

Skrevet
"Bedre" kan jo være det å skade spøkelser da :p

5323755[/snapback]

Så klart, men da er vi tilbake til utgangspunktet igjen - man kan ikke vite om et sverd er "bedre". ;)

Skrevet

5322202[/snapback]

5322558[/snapback]

Mener laget av ett bedre materiale. Silver er bedre enn iron og steel, og mener å huske at silver og bedre (glass, ebony, daedric osv) kan skade spøkelser og de fleste andre fiender. Slik var det ihvertfall i Daggerfall.

Skrevet

5322202[/snapback]

5322558[/snapback]

Mener laget av ett bedre materiale. Silver er bedre enn iron og steel, og mener å huske at silver og bedre (glass, ebony, daedric osv) kan skade spøkelser og de fleste andre fiender. Slik var det ihvertfall i Daggerfall.

5326611[/snapback]

Joda, men det jeg mener, er at det er ikke noe fasit-svar på hvilke materialer som er bedre. Personlig synes jeg at glass virker som et meget skjørt materiale å lage et sverd av, hvis du skjønner. ;)

Daggerfall, går det an å laste ner det noen plass? (sorry for OT)

5327130[/snapback]

Jeg vet ikke noe om dette. Men er det ikke best å lage en egen tråd i stedet?

Skrevet

Joda, er fasitsvar på hva som er best av matrialene ut i fra vilke egenskaper de har til å treffe motstandere, men det er ikke dermed sagt at skaden stiger på samme måte.

Nå finner jeg ikke den lista der de er rangert, men snok litt rundt, så finner du den nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...