fxwz Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Cpu'en på min laptop tar til tider nesten fyr. Finnes det noen program som kan justere ned hvor hardt den skal arbeide? *JA, jeg har søkt*
efikkan Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Det finnes program som kan gjøre det ja. Hvor varm er prosessoren? Det må være en feil med pcen siden den blir så varm?
tore_v1 Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 ClockGen.. Finner det på samme side som CPU-Z og et par andre snasne programmer..
fxwz Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Skrevet 12. desember 2005 Vel, den blir så varm at jeg brenner meg når jeg har den i fanget. Laptopen altså.
Mythos Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Om du kan justere ned hastiheten på CPU kommer litt an på hva slags CPU du har. Min laptop har en Pentium M som går på 1,7GHz når den har det travelt, men roer ned til 600MHz når det er lite å gjøre. Den blir ikke særlig varm, og vifta går nesten aldri under surfe/kontorarbeid som er det jeg bruker den mest til. Endel varme på undersiden har vel de fleste laptoper, så når jeg har den på fanget har jeg en tom A4 perm som underlag. Nesten gratis, og funker utmerket.
mandela Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Vel, den blir så varm at jeg brenner meg når jeg har den i fanget. Laptopen altså. 5286947[/snapback] kan like gjerne være minnet (RAM) som er glovarmt
Ravenlord Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Nei det tror jeg er utelukket, minnet blir ikke så varmt.
mandela Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Nei det tror jeg er utelukket, minnet blir ikke så varmt. 5297278[/snapback] minnet på min dell500m er varmeste komponenten i systemet, kan nesten brenne meg på det. CPU (pentium M 1.3) er vanligvis 33C varm, harddisk 46C. Nummer 2 på listen over varme komponenter på min bærbare er trådløse kortet (Intel PRO/Wireless LAN 2100b Mini-PCI), det blir også glovarmt ved stor nettaktivitet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå