Gå til innhold

Ny meningsmåling fra Irak


Anbefalte innlegg

Også når det gjelder artikkelen i Nettavisen hadde det vært en fordel å faktisk lese hva som stod skrevet. Det nye var at Bush tok ansvar for at informasjonen var feil, noe han ikke eksplisitt har sakt tidligere. At informasjonen var gal er som du sier ingen nyhet i det hele tatt, det har jo vært klart nærmest fra den ble lagt frem.

 

Og at dette skulle være noe norsk propaganda er direkte lattterlig, samme nyhet er gjengitt i store internasjonale nyhetskonsern, fra Inda til Israel og til USA. Men alt er en stor konspirasjon styrt av den norske A-pressen oder?

5362652[/snapback]

 

Eh, Bush tok ikke ansvar for det i den Nettavisen artikkelen, og heller ikke på det tidspunktet. Jeg må visst kanskje vise hva ble sagt av Bush igjen og vise hva han sa over et år tidligere:

 

Oktober 2004:

 

The Duelfer report makes clear that much of the accumulated body of 12 years of our intelligence and that of our allies was wrong, and we must find out why and correct the flaws.

 

Desember 2005:

 

And it is true that much of the intelligence turned out to be wrong. As President, I'm responsible for the decision to go into Iraq -- and I'm also responsible for fixing what went wrong by reforming our intelligence capabilities. And we're doing just that.

 

Hvor tar Bush personlig ansvar for den gale etterretningen? Han gjør det ikke i noen av tilfellene. Han bare gjentok det som han sa over et år før.

 

Nettavisen:

 

George W. Bush tar for første gang ansvar for at avgjørelsen om å gå til krig var basert på gal etterretningsinformasjon.

 

Bush har mange ganger før sagt at informasjonen var feil, som jeg viser fra oktober 2004, og han har hele tiden tatt ansvaret for avgjørelsen om å gå inn i Irak.

 

Det er ingen nyheter der. Kan du ikke se det?

 

Og nei, jeg snakket ikke om noen konspirasjon, den stråmannen der har blitt flådd så jevnt og trutt at det er nesten pinlig at du gjentar den. Jeg vet godt at andre medier i andre land gjentok det samme, men det er jo hele vitsen med propaganda - å spre den.

 

Det var ingen nyheter i den talen hans, iallfall ikke det Nettavisen og andre later som, men de skriver det som om det er en nyhet, bare slik at de har et slags belegg for å nok en gang nevne at etterretningen var feil, etc, etc.

 

"Bush kryper til korset"

 

Jada. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Bildet var ikke særlig bra nei. Men den lar jeg slippe forbi, journalister pleier å finne morsomme bilder for å skape interesse av saken de skriver. Men om de gjør slik mer ofte for Bush enn andre, så hadde jo dette vært et tegn på at de er partisk. Men det gidder ikke akkurat jeg undersøke. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...