Gå til innhold

Får ikke kjørt WoW på 7800GT


iStephano

Anbefalte innlegg

takk for linken. Vel som han karen der gjorde... Kjøpte seg X-fi og la inn den nyeste BIOS... uff hater alt som har med og legge inn ny BIOS... :S men tror kansje jeg må legge Audigy 2 kortet mitt på hylla og kjøpe inn X-fi.. dette ble en dyr jul alikevell ja...

 

Synd det ikke finnes en fiks for dette eller en bios innstilling...

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til info så er WOW veldig kresen på minnet.

Jeg hadde selv problemer med å kjøre wow (bare kræsjet selv om alle andre spill fungerte fint), og endte tilslutt opp med å sjekke minnet etter mye surfing på forums for å finne en løsning. Etter noen runder med memtest86 (så den var linket her tidligere) fant jeg noen feil på den ene brikken. Etter å ha fått nye brikker fungerte alt supert.

 

Kjør memtest FØR du gjør alt mulig annet er mitt råd!

 

My 2 cents

Lenke til kommentar

Jeg vet dessverre ikke, men jeg tviler på at minnet ditt forårsaker problemet, særlig når du har kjørt memtest i 5 timer.

 

Jeg søkte forøvrig på nettet etter problemet ditt (googlet etter "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" "World of Warcraft", og fant fort ut at det er flere enn deg som opplever dette problemet. Det ser ut til at de som har problemet typisk sett opplever det KUN i World of Warcraft.

 

Dette tyder så vidt jeg kan skjønne på en driverkonflikt eller liknende. Hadde det vært en hardwarefeil (feil på minnet f.eks.), burde dette resultere i at flere programmer/spill burde bli påvirket.

 

Her kan du se hva jeg fant på søket mitt, jeg vil anbefale deg å se om noen av de med samme problem som deg har funnet løsninger på problemet (hvis du ikke har gjort det alt).

Lenke til kommentar

tusen takk for hjelpen og innsatsen :) Tviler selv på at det er minnet og.. Etter at jeg testet ut kommandoen -nosound i WoW så den skrur av all lyd til udkortet så funker det fett. Sliter særiøst med latency men det er en annen sak. Så det er driveren til lydkortet mitt som ikke liker nforce4.. Men jeg finner ingen nyere drivere som funker til kortet mitt så det er utrolig kjedelig. Men skal se mærmere på linken du gav meg i kveld.

 

Tusen takk igjen, dere på dette forumet er knalle!

Lenke til kommentar

er ikke sikker... Har den som følger med hovedkortet.. Altså rett ut av pakka. Er ikke trygg på BIOS oppgradering så veit ikke om jeg tørr ennå....

 

Hvordan finner jeg det ut? Noen som kunne folklare meg hvordan jeg opptaderer BIOSen min steg for steg i DOS... Erfart at det som står i manualen ikke alltid stemmer 100%..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Er ikke sikker... Har den som følger med hovedkortet.. Altså rett ut av pakka. Er ikke trygg på BIOS oppgradering så veit ikke om jeg tørr ennå....

 

Hvordan finner jeg det ut? Noen som kunne folklare meg hvordan jeg opptaderer BIOSen min steg for steg i DOS... Erfart at det som står i manualen ikke alltid stemmer 100%..

5290844[/snapback]

Jeg oppdaterte biosen min med asusupdate progget som du finner på hjemmesiden deres. Går kjapt og enkelt.

 

Men jeg tror ikke vi sliter med samme problem her. Hos meg fryser bare hele spillet seg og lyden hakker da så klart. Eneste løsning er å trykke på restart knappen. Får ikke noe "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" heller.

 

Hvor lenge har du spilt wow? Har kun testet i par timer jeg hehehehehe....

Lenke til kommentar

hehe ja nei da kan det være noe annet oss deg ;) Feilen her ligger i driveren til lydkortet mitt. Plagsomt og ikke greie og fikse det. Å hvordan får jeg på AA i WoW? Det så så sinnsykt styggt ut nå her... Men har planer om og kjøpe X-fi uansett egentlig.. Så vi får håpe det går bedre da. Bare surt og ikke få spille nå!

 

Har spilt i 2mnd tror jeg, kom opp i lvl 25 og begynnte å få skikkelig greie på spillet. Digger det! Så jeg må ha WoW oppe og gå igjen ehehe... Skal se litt på linken jeg fikk her i stad. Kansje noen har en løsning ;)

Lenke til kommentar

Det er IKKE snakk om en fysisk feil her. Det som er problemet er at programmet/driveren prøver å få tilgang til en del av minnet som enten ikke finst eller som er beskytta.

 

Det er driverinkompabilitet antakeligvis - du har formarter HDD og lagt inn windows "fra scratch" eller? Hvis ikke - gjør det.

Lenke til kommentar

Pass på at du deaktiverer det innebyggede (integrerte) lydkortet ditt i BIOS før du installerer Windows på nytt, da vel. Da risikerer du ikke at du får konflikter mellom dette og ditt vanlige lydkort i allefall, siden Windows ikke vil se noe til det integrerte i det hele tatt.

 

Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men det kan ikke skade i allefall. :)

Lenke til kommentar

Dette er flaut.. Så mye som jeg har plaget og mast på dere... Det har faktisk... Tro det eller ei.. LØST SEG :O hehe

 

Ok, her er den lille jævelen som lagde bråk. Etter og ha trodd dette var lydkortet mitt som gjorde at den skapte problemer for hele systemet,viste seg at mitt PCI lnettverkskort som var synderen her som skapte den driver kræsj bluescreenen.... Etter at jeg gikk inn i bios, enablet det innebygde nettverkskortet og disablet mitt PCI nettverkskort så løste alt seg, jeg kan spille WoW. Å med lyd! :love: Igjen! hehe

 

helt merkelig dette her, men da har det løst seg. Så Donnyboi, veit du ikke fikk helt den samme feilen men vært og prøve.. Vil takke dere alle her på forumet som har hjulpet meg å gitt meg gode tips hele veien :)

 

Tusen takk alle! Ser dere i WoW med vårt 7800GT / GTX kort :D

 

God Jul! :D *er i ekstase* hehe

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

veldig god følelse at det enedelig funker. En ting jeg gjorde var og disable noe som het checksum på det innebyggde nettverkskortet... Alt funker faktisk skikkelig bra da.

 

Kan teste det du og...

 

btw: spilte HL2 i går..... Fyttirakkern snakk om en boost fra å gå fra 6800LE til 7800GT! Alt på fullt aldri noe hakking, selv på source motoren som jeg hadde så mye trøbbel med før.

 

I`m loving it!

Lenke til kommentar
veldig god følelse at det enedelig funker. En ting jeg gjorde var og disable noe som het checksum på det innebyggde nettverkskortet... Alt funker faktisk skikkelig bra da.

 

Kan teste det du og...

 

btw: spilte HL2 i går..... Fyttirakkern snakk om en boost fra å gå fra 6800LE til 7800GT! Alt på fullt aldri noe hakking, selv på source motoren som jeg hadde så mye trøbbel med før.

 

I`m loving it!

5296622[/snapback]

Ja 7800GT rockar! Spiller source med høyest oppløsning og fullt på alt annet. Smooooth =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...