Gå til innhold

En Støvsuger til Kabinett?


Anbefalte innlegg

Jeg og kameraten min har en del gamle pc deler liggendes bl. a ett mini ATX hovedkort. Vi rota på loftet etter no kult å bygge pc'en i, og vi fant en gammel støvsuger. Det var av den gamle, Lange, runde og Metaltypen. (har ikke bilde)

 

Planen er da og bygge hele pc'en inn i støvsugeren.

Problemet ligger i om vi skal bygge den uten "støvsugeren" aktiv eller ikke, det er muligens noe risky? :ohmy:

 

Derfor har jeg har noen spørsmål:

-Er det noen som har erfaring med slikt fra før?

-Vil komponentene tåle det elektomagnetiske feltet fra motoren? (sikkert 20år gammel)

-Vil komponentene tåle den statiske spenningen som eventuelt støv kan lage? (kan eventuelt lage et bra filter!)

 

Harddisker og slikt vil selvfølgelig bli plasert lengst mulig fra motoren. Vi er ikke helt blåst når det kommer til elektronikk men ideen hørtes artig ut :w00t:

 

Kom gjerne med forslag til andre komplikasjoner det må tas hesyn til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok tatt ut motoren ja, for hvis du noen gang har demontert en slik støvsuger ser du at det ikke er så veldig mye plass til overs!

Så ta ut motoren og se hva dere kan få til :D

 

Btw: Velkommen til forumet!

og en ting til: Tror nyere harddisker er skjermet, så det er, etter hva jeg har hørt ikke noe problem å ha de ved magneter! Er ikke 100% sikker her!

Lenke til kommentar

Ja, har sett på Støvsugeren er litt trangt ja, men Mini ATX er veldig mini da ;) Selv om det garantert blir trangt. (Kan hende jeg finner en annen støvsuger??)

 

Håper du har rett om HArdisker.. Lurer bare på Komponenter som RAM og CPU, hehe

 

Det som hadde vært kult er å teste kjølingen med støvsuger ser u :w00t:

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Det blir nokk litt trangt ja men med litt justeringer så skal det vell kunne gå tror jeg.

Litt av meningen med dette prosjektet var vell å benytte viften som sitter i støvsugeren til kjøling til pc`en å, var det ikke det jan. :cool:

 

Mener å huske jeg å att di nye harddiskene har rimlig bra skjerming mot magnetisme.

Endret av mX mann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...