Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en restarter seg helt plutselig.


Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt et problem med at pc'en restarter seg. Dette skjer både når jeg spiller og når jeg ikke spiller og kan like godt skje etter 3-4 timer som etter 5 min. Har sjekket for virus og cpu tempen ligger stabilt på 36 grader. Hva kan være galt?

 

Eventuelt: satt inn en ekstra kabbinettvifte for noen uker siden. Kan det være grunnen :hmm: . Ser ikke for meg at den kan trekke mye strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du mulighet for å skjekke spenningsnivået på de diverse linjene ? ( 3V, 5V etc. )

 

Eventuell annen måte og teste for og se om PSU er synderen: Napp ut cd-rom, eventuelle extra HD'er uten OS og annet dilldall som ikke trengs. Kjører systemet stabilt og godt etter dette har du svaret.

 

 

Et annet spørsmål: Hender det at PC'en ikke starter i det heletatt ? ( At bare vifter og diskene spinner opp, men ikke noe annet skjer )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Har du lydkort montert??

Mitt Audigy 2 kort fikk pc'en til å klikke helt, klikket bare under visse programmer med lyd!

 

Trur eg ødela det i noen overklokking forsøk, haha. :cry: Klokka pc'en til normalt men like jævlig! Fjerna det (virka også å bare disable det) og alt funka som normalt igjen!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet som han over her. En av dere som har svar sa det kanskje var drivere til HK osv, tenkte jeg skulle resette BIOS, dvs gå tilbake til standard, og det fins en sånn knapp til det, men vil den fjerne oppdateringer osv som jeg har gjort på BIOS?

 

Tenkte også å skifte drivere på skjermkort osv, men finner jo bare den ene driveren da :S

 

Strømmen min:

+12V=12,342

+5V=5,16

+3,3V=3,408

Vcore=1,44

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

Selv om du har normale verdier på spenning kan det like vel være PSU som er synderen. Hadde en pc til reparasjon som helt uten grunn restartet. Så etter litt testing og kontroll av spenninger på PSU valgte jeg og bytte den ut og teste med en ny. Etter det var alle problemer borte og pc,en ble helt stabil. Har du mulighet så prøv en annen og se om det kan hjelpe.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

joda, skjønner det der. men har hatt en annen før jeg har hatt denne. Den funket fint i starten den, men så skar den seg. Jeg har ike hatt den jeg har nå særlig lenge. En ca 3-4 uker kanskje. litt mer. er ikke mer enn det. så trur ikke den gjør at det er no galt.

 

Den heter BTW: Hiper Strømforsying Type R

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&view=detailed

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar
Har i det siste hatt et problem med at pc'en restarter seg. Dette skjer både når jeg spiller og når jeg ikke spiller og kan like godt skje etter 3-4 timer som etter 5 min. Har sjekket for virus og cpu tempen ligger stabilt på 36 grader. Hva kan være galt?

 

Eventuelt: satt inn en ekstra kabbinettvifte for noen uker siden. Kan det være grunnen  :hmm: . Ser ikke for meg at den kan trekke mye strøm.

5279166[/snapback]

 

Hei, hva slags skjermkort har du? Hvis du har ATI skjermkort, prøv å finn VPU Recover blandt settings for skjermkortet og skru det av. Funket for meg, jeg hadde lignende problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...