Gå til innhold

WLAN problemer bærbar


Woilef

Anbefalte innlegg

Hei har en asus W5A og en Netgear 625(ett ellerannet) trådløs ruter. Pcenden er nylig formatert og før fomateringen virket alt klokkereint. Men nå klarer den kun og koble seg på en sjelden gang får så og dette ut. Maskinen finner mitt trådløse nettverk med full dekning men når jeg trykker koble til står det kun "henter nettverksadresse" dette står den og gjør helt til jeg stopper den. Har oppdatert firmware på ruter og lagt inn drivere flere ganger... Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har en asus W5A og en Netgear 625(ett ellerannet) trådløs ruter. Pcenden er nylig formatert og før fomateringen virket alt klokkereint. Men nå klarer den kun og koble seg på en sjelden gang får så og dette ut. Maskinen finner mitt trådløse nettverk med full dekning men når jeg trykker koble til står det kun "henter nettverksadresse" dette står den og gjør helt til jeg stopper den. Har oppdatert firmware på ruter og lagt inn drivere flere ganger... Hva er galt?

5273473[/snapback]

 

 

Trådløse nettverk gjør slik at og til....

Sjekk at du har samme settinger på routeren som du har på PC'en (Open/Shared, Wep osv). Prøv unsecure - og når du får til dette så vet du i det minste at de kan snakke sammen.

 

Hadde også samme problem på en Tundra 1557 - men, der ble det dønnstabilt etter at jeg installerte software'en som kom med PC'en og ikke bare brukte windows driveren.

 

Holdt på med akkurat det samme selv i går - og til slutt var løsningen og sette routeren tilbake til default settings - ikke det at jeg hva som ble forskjellen - men det fungerte. For meg så virker det som om både PC og router av og til "husker" gamle settings og trenger å bli kvitt disse.

Lenke til kommentar

Prøvd driverne fra intel?

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...&ProductID=1784

 

Jeg ser at erfaringene med å la Windows-programvaren styre den trådløse nettverkstilkoblingen i forhold til programvaren som følger pc-en/nettverkskortet er ulike. Men det som virket på min bærbare var å legge driverne (ikke programvaren/klienten) i en mappe, avinstallere programvaren som fulgte nettverkskortet, avinstallere driverne til kortet og starte maskinen på nytt. Velg så driverne fra mappen du la dem i når kortet installeres, men ikke installer noe annen programvare.

Kan hende må du starte Wireless Zero Configuration-tjenesten for å få kontak.

 

Dette var en god medisin mot mitt ustabile 2200BG-kort. (Regner med at du har SP2?)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Den intel trådløs manageren virket for meg. Jeg har samme problemet. Tar jeg på passord, står det henter nettverksadresse hele tiden. Når jeg tar av passord, virker det. Men Tilbake til saken... Intel programvaren virket for meg!! står fortsatt "henter nettverksadresse" på windows manageren, men intel manageren greier å koble til. internettet funker ypperlig nå, både med og uten passord sikring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...