Gå til innhold

Firefox bruker MYE ressurser!


tore_v1

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med at Firefox bruker noe hinsides med ressurser!

 

Jeg hadde nå oppe sikkert fem-seks faner, dette falt ikke godt i smak. FF brukte da 150-160mb ram, og rundt 20% cpu, på en fx-55 på standard klokk.

 

Dette er jo helt på trynet! Jeg bruker versjon 1,5 i god tro, og kommer ikke til å bytte til andre nettlesere heller. Bør jeg tilbakerullere til en annen versjon, eller er det noen innstillinger som er feil? Jeg kjører med alt på standard.

 

Takker for all hjelp!

 

 

EDIT: :w00t: Innlegg 400 :w00t:

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg fikk en feilmelding, når jeg tenker meg om, som gjaldt flash, men den har jeg aldri sett før, og dette har skjedd før. Mulig at FF cacher alle de neste sidene i ram, men det virker litt rart.. i alle fall at den bruker såpass mye ram.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre med det? Re-installere "heile dridn"? Hater å drive med rekonfigurering...

Lenke til kommentar
Goscinny, hvilken versjon har du?

 

Jeg problemer med den nyeste versjonen, så mulig dette ikke vil løse noe som helst for deg..

 

Jeg har, med én side oppe, altså denne, en minnebruk på 52mb.. Det er for mye!

5272413[/snapback]

 

52 er ikke mye nei....Firefox bruker akkurat nå 204 440 kb minne hos meg....

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Såfremt dere ikke opplever at FF blir veldig treg, så er det selvfølgelig ikke noe problem. Hvor mye cpu-ressurser bruker FF hos deg, Fjart?

 

Jeg kommer til å gå tilbake til 1.07, og se om det hjelper på responsen.

Noen som vet om det er store forskjeller hva gjelder funksjonalitet på de to versjonene? Kan ikke si jeg har opplevd det helt store ved overgangen..

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å gå tilbake til 1.07, og se om det hjelper på responsen.

Noen som vet om det er store forskjeller hva gjelder funksjonalitet på de to versjonene? Kan ikke si jeg har opplevd det helt store ved overgangen..

5272596[/snapback]

Bygger på en annen versjon av gecko, litt mer innebygd slik som tabber og rasker når du går tilbake. Ellers ingen forskjell, men du vil sannsynligvis ha en mer usikker browser om noen måneder om du fortsatt har versjon 1.0.7.

Lenke til kommentar
Såfremt dere ikke opplever at FF blir veldig treg, så er det selvfølgelig ikke noe problem. Hvor mye cpu-ressurser bruker FF hos deg, Fjart?

 

Jeg kommer til å gå tilbake til 1.07, og se om det hjelper på responsen.

Noen som vet om det er store forskjeller hva gjelder funksjonalitet på de to versjonene? Kan ikke si jeg har opplevd det helt store ved overgangen..

5272596[/snapback]

 

Bruker ikke mer cpu-ressurser enn den skal, og den blir heller ikke treg...

Bare litt plagsomt at den ikke frigir minnet den bruker...

Lenke til kommentar

Annet enn flash- og javaplugin, har jeg ingen kjørende plugin. Flash og java blir vel bare aktivert i det jeg åpner en side som kjører java eller flash?

 

Jeg prøver litt til, og ser om det blir noen fremgang hva gjelder responsen.. Den klikket litt i går da jeg kjørte www.pandora.com, en side som streamer musikk.. Kanskje ikke så rart det gikk litt minne der, men det gjør jo generelt alltid det.. Er det fordi den cacher sider som linker på en siden viser til?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...