Gå til innhold

Zalman reserator 1 plus skal monteres. Tips ønskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører nå opteron 175 med dette settet. Overklokket den til 2.58 med 1.4v. Den ligger på 39 grader idle, og 45 grader load. Men da er det rimelig kjøling på kontoret mitt. Skaffet meg sommervifte idag og den blåser på vanntanken. Grimlende ide skal jeg si, idle på 28, har ikke prøvd load ennå. Skal benche med superpi 32m litt senere. Det kan godt hende at idle tempen går litt høyere opp også. Slutt resultat kommer.

 

Opteron 175 er en liten varm sak, hehe.

 

En runde med dual superpi 32m ga meg maks load 38 grader. Weee, nå snakker vi her, kan kanskje komme over 2.6ghz med 1.4v. Da er jeg iallfall kjempe fornøyd.

 

Edit: For sikkerhets skyld så kjørte jeg dual superpi 32m to ganger, bare for å se om den er stabil, økte fra 2.58 til 2.59 1.4v. Litt over en time med dual superpi 32m ga meg maks 39 grader, igår nærmet jeg meg 50 grader. Vifta har ganske mye å si.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Idle i windows så har jeg:

 

Athlon 3500+: ~32*

MB: ~40-45*

GTX #1: ~42*

GTX #2: ~40*

 

Har ikke gjort noe særlig målinger egentlig. Eneste jeg kan si er at tempen på de to kortene ligger på 60-70* load, kanskje 10-5 grader lavere enn ved aktiv kjørling.

 

Alt i alt er jeg storfornøyd med temperaturene. Eneste jeg ikke liker er at kabinetttempen ble litt høyere enn da jeg hadde den svære Zalman 120mm cpuviften på. Den hjalp litt med å kjøle ned minnebrikkene og diskene, som sikkert har blitt litt varmere nå. Men så er kabinettet mitt itillegg lydisolert og ganske så tett. Men ingen problemer så langt!

 

Til dere som stusser på vannkjøling, så må jeg si at dette settet kunne ikke vært lettere å montere! Alt er logisk og ganske rett frem. Alle som kan litt PC-montering kan sette sammen dette, og det fins flere steder der man kan se videoer av hele monteringen. Eneste er at det tar litt tid, siden man må ut med hovedkortet. Og å ta av vifte og kjøleribbene, rense totalt 16x minnemmoduler og 2x GTX-kjerner med alkohol og putte på ribbe var kjedelig... ;)

Lenke til kommentar

Hmmm, 1.6v gir en eksktrem varmeutvikling. Jeg kjøpte en Wilfa KHD-12" bordvifte på elkjøp. Den er overraskende stillegående på den laveste hastighet. 1.6v vil kanskje nærme seg 45-50/55 grader, men du kan godt prøve. Jeg har 33 idle akurat nå, og maskinen har nesten stått på hele dagen. Hvis temperaturen holder seg under 50 grader, så er det mer enn godkjent med 1.6v.

Lenke til kommentar

fikk kjøpt mitt zalman reserator 1, for 800,- komplett jeg, så sier meg fornøyd med prisen;p Men har bare satt på cpu-kjøleren ennå.. Funker greit nok, idler på 28-30 med romtemp på ca 20 grader.. 39 på full load.. brukte en liten "nødløsning" og satte tanken bak kabinettet, sånn at vifta blåser på den..Trukke det funka, men :blush:

Lurer på å kanskje koble en radiator til på systemet, men det blir kanskje litt for mye for pumpa..(?)

Noen andre som er plaget med å absolutt -ikke- få opp lokket på zalman-tanken? Sitter dønn fast!

Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal kjøpe meg en radiator etter jul eller noe :thumbup:

Men det jeg ikke skjønner er dimensjonene med slanger/nipler som er med zalman i forhold til andre. De blir jo oppgitt i så mye forskjellig  :hmm: Aner jo ikke hva som passer :hrm:

5309946[/snapback]

Nja, har et gammelt bilde her :p Har den ikke i bruk nå lenger.

 

http://img.photobucket.com/albums/v229/EnCom/res2.jpg

 

Dimensjonene på slangene er 5/16" ID og 1/2" OD.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal kjøpe meg en radiator etter jul eller noe :thumbup:

Men det jeg ikke skjønner er dimensjonene med slanger/nipler som er med zalman i forhold til andre. De blir jo oppgitt i så mye forskjellig  :hmm: Aner jo ikke hva som passer :hrm:

5309946[/snapback]

Nja, har et gammelt bilde her :p Har den ikke i bruk nå lenger.

 

http://img.photobucket.com/albums/v229/EnCom/res2.jpg

 

Dimensjonene på slangene er 5/16" ID og 1/2" OD.

5309984[/snapback]

 

 

Hvilken radiator er det der? Kjekt å vite at den passer med slangedimensjoner osv, før jeg bestiller noe;p

Tenker jeg bestiller meg NB kjøleren fra Zalman i samme slengen. vifta jeg har nå bråker som et uvær..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...