Gå til innhold

HP ze5244 overspenning support


pellefant

Anbefalte innlegg

Har en HP Pavilion ze5244 som ble brent i strøm inntaket.

Når jeg tok ut pluggen fra batteri eliminatoren fulglte "hannen" som sitter på hovedkortet med ut,denne var brent fast i pluggen.

 

PCèn er leaset gjennom en såkalt hjemmepc ordning.

Sendte denne inn til HjemmePC firmaet og deres teknikkere konkluderte med at det var overspenning i "huset" og at jeg måtte sende inn skade skjema til forsikringsselskapet. Altså en utenforliggende årsak.

 

Dette finner jeg merkelig da jeg bruker overspenningsvern til dene pcen som også fulgte med i den samme pakken, det har heller ikke Lynt og det er heller ikke andre apparater i huset som er ødelagt.

 

Men jeg sendte nå inn en skademelding og fikk til svar at det var feil avtale nr.

Brukte en del dager å få fatt på det riktige nret måtte litt "høyere" opp i systemet til forsikringsselskapet for å fine dette og det tar en uke å behandle denne!

 

Nå har det snart gått 2mnd siden jeg sendte den inn og jeg betaler tross alt over 600kr i måneden for denne med service og support.

 

Kan de virkelig holde på, på denne måten?

 

Pelle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med HP på 815 62070. Ha et eller annet som beviser hjemme-PC avtale, og dette tas på garanti uten noen lang og kronglete prosedyre. Hjemme-PC avtaler selges med Carepack som gir 3 års full garanti, men erfaringene er at disse sjelden er registrert hos HP slik de skal være.

Lenke til kommentar
deres teknikkere konkluderte med at det var overspenning i "huset"
Slike strømadaptere transformatorer takler spenninger fra 110 til 240 Volt og inneholder sikringer for å forhindre skade hvis de skulle feile. De er i praksis svært gode overspenningsvern, og det er, hvis det i det hele tatt er mulig, bare en veldig liten sjanse for at en feil på strømnettet hos deg skal kunne forårsake en slik skade som du beskriver. Høres mere ut som et 'standard' forsøk på ansvarsfraskrivelse.
Lenke til kommentar
.... Dette lukter SSP pakke fra Effekt. Har jeg rett, eller har jeg feil ?

 

Sjekk hjemmesidene til Effekt, mulig du ikke får igjen PC`en din engang.

 

http://www.effekt.no/

 

 

 

(Kongsberg Systec vet jeg har fått endel av maskinene som skulle vært sendt til Effekt etter konkursen)

5270093[/snapback]

 

Nei! Det er ikke Effekt!

Liker ikke å henge ut noen men kommer sikkert til å gjøre det snart!

Er veldig skuffet grunnen til at jeg ingikk denne avtalen var jo Service og support!

Og maskinen gikk det an å skaffe 4000Kr billigere minus programvare,support,skattefordeler etc på den tiden!

 

Skal svare dere andre senere!

 

Pelle

Lenke til kommentar

Det er alltid vanskelig å si hva som har skjedd og hvem som har rett i tråder som dette.

Men du kommer jo med en ganske grei forklaring på hva som har skjedd.

Hvis det er senterpinnen i kontakten på PC'en som hadde brent seg fast i pluggen fra nettadapteret, vil jeg si at det er liten sannsynlighet at dette skyldes overspenning.

Etter hva jeg forstår ut i fra det du skriver så virker det som om PC'en fungerer...

Det som mest sannsynlig er årsaken, er at det har vært en dårlig kontakt mellom PC'en og strømforsyningen.

Dette kan skyldes for dårlige komponenter som ikke takler strømmen som skal gå i kontakten.

Det kan også skyldes at det er feil på ladekrets eller batteri, som gjør at maskinen trekker mer strøm enn den skal.

Det danner seg da en ekstremt høy temperatur i kontakten og denne smelter.

Resultatet er i tilfelle at du sitter igjen med senterpinnen fra kontakten i PC'en i pluggen fra strømforsyningen.

Å kalle dette overspenning og så legge skylden på deg er litt tynt.

Ved overspenning ville nok selve strømforsyningen tatt skade først.

DVS. at den hadde mest sannsynlig svidd av kretsen som lager pulser på 230V siden i nettadapteret.

Siden nettadapteret tydeligvis fungerer og du hadde overspenningsvern, høres teorien om overspenning mer ut som et forsøk på å lure seg fra hele greia.

 

Håper du får en løsning på saken din.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til å hjelpe dette her. fikk denne fra INFOCARE i dag!

-------------------------

Hei,

Dette er en forsikringssak. Garantien dekker ikke feil der pc-en står tilkoblet strøm og det forekommer spenningsfeil.

 

Med vennlig hilsen

 

InfoCare Brukerstøtte

 

Info Care ASA

 

--------------------------

 

Hva gjør jeg nå?

 

Pelle

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har enda ikke fått igjen Pcen snart gått 3 måneder nå!

 

Jeg vet heller ikke vilke vilkår vi har i den HjemmePC avtalen vi har med ATEA.

Har kontaktet "alle" mulige involverte for å få vite vilkårene i avtalen uten å få de.

 

Ser på MPX i deres HjemmePc pakker at de regner med ca 5 dagers rep tid.

 

Er det noen i ATEA eller InfoCare som leser dette som kan hjelpe meg?

 

Mvh

En fortvilt Pelle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...