Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

rødglødene skivebrems med greenstuff

exs

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

problemet mitt er at idag på vei til jobb så hengte høyre kalipter bak seg opp, så når jeg var kommet frem til jobben så var skiva rødglødene og felgen (alu) var så varm at jeg ikke kunne ta på den... og spørsmålet mitt er om dette kan skade hjul lager kalipter eller klossene (greenstuff)

Endret av exs
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rødglødende bremseskive kan medføre skader på hjullager og/eller kaliper. I tillegg kan bremseklosser være nedslitt, skjevslitt e.l. Skivene kan også bli skjeve grunnet varmen, evt. bli "bulkete". NB! Her er ordet "kan" benyttet bevisst.

EDIT: Glemte nesten. Hvis bremseveksen koker (som er sannsynlig ut fra din beskrivelse) vil denne også kunne være skadet.

Endret av PerB
Skrevet

har super dot 4 bremseveske med ekstra høyt kokepunkt så jeg tror ikke det skal være noe problem

Skrevet

Muligens du har for stramt oppsett? Og det kan hende at det er noe som støter borti noe...? Og det han istad mente med at bremseveska koker er at det er et tegn på slitte bremser.. Og det har ikke noe med ditt høye kokepunkt.. :hmm:

Skrevet

problemet er fikset....hjullager skive og klosser er fortsatt i orden og bremseveska hadde ikke begynt og koke, hadde strammet den ene håndbrekkvaieren for mye..så det var en easyfix

Skrevet

Har skiva blitt blå? Om hjullageret er gåent vet du ikke før om noen dager. Min erfaring er iallefall at lageret går først en stund etter varmgangen

Skrevet

nei skiva var ikke blitt blå og fettet i hjullageret har ikke smelta så jeg tror det går greit, men får sjekke det igjen om noen dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...