Gå til innhold

Krav til Battlefield 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har 1,6 GHz prosessor (pentium 4). Kan jeg spille Battlefield 2? (på systemkravene jeg fant her står det 1,7 GHz, men er den siste 0,1 veldig viktig? :hmm: )

En annen ting: har NVIDIA GeForce2 MX grafikkkort... Er det i det hele tatt håp om at det går an å kjøre spillet med dette? (jada, skal kjøpe nytt etterhvert, men lurer på om det går å spille i det hele tatt inntil videre...)

Endret av I.A.G.
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Skrevet

Sjekk ut denne tråden.

Laget av Orresnei, den viser hva du trenger osv...

Skrevet

Prosessoren vil vel dra den?? Eller er ikke sikker siden det er Pentium Ghz. Men min amd socket A på 1.1ghz klarte det..

Kristian

Skrevet (endret)
Sjekk ut denne tråden.

Laget av Orresnei, den viser hva du trenger osv...

5264748[/snapback]

Takk, var jo mye nyttig her... synd jeg ikke fant den før jeg oppretta denne her, da...

:hmm: Ser jo ut som det kan gå med prosessoren, da (så vidt):

Her har dere en grei oversikt som dekker det meste. Kanskje vi slipper masse innlegg med "funker dette oppsettet..". Her får man fort en pekepinn om hvor landeet ligger:

step 1: identify your system

(...)

Processor

(...)

intel p4

1.5 very low settings

1.6 very low settings

1.8 low settings

2.0 low settings

2.4 mid settings

2.8 mid-high settings

3.0 high settings

3.2 high settings

3.4 high settings

3.6 and above insane settings

(...)

Snorre :)

4599312[/snapback]

Er værre med grafikkkortet, men hadde ikke forventet noe særlig heller...

Endret av I.A.G.
Skrevet
Grunnen til at du ikke greier å kjøre det er fordi skjermkortet ditt ikke har nok  pixelshader det krever at du har 1,4

5266158[/snapback]

Så det hjelper å bytte grafikkort, med andre ord...?

Noen anbefalinger, forresten? (hører kanskje ikke hjemme her, men...)

Skrevet (endret)

offtopic: hvor mye har du tenkt å bruke på det nye skjermkortet? Jeg f.eks sitter med et club3d x800xl me 256 mb.

Hvis jeg ikke tar feil så har du agp.

Endret av XanderX
Skrevet
offtopic: hvor mye har du tenkt å bruke på det nye skjermkortet? Jeg f.eks sitter med et club3d x800xl me 256 mb.

Hvis jeg ikke tar feil så har du agp.

5266225[/snapback]

Vet ikke nøyaktig prisklasse jeg vil ha, men det bør kunne dra spill som f. eks. BF2 ganske greit... er ikke veldig hekta, så det behøver jo ikke være det aller råeste...

Stemmer nok at jeg har AGP...

Skrevet (endret)

Takk, stod mye nytteg der. :thumbup:

--------------

Du hadde 512MB RAM og ja... For å få spillet til å gå noenlunde flytende på  vil jeg tippe du bør kjøpe litt mer ram. Ett nytt skjermkort er must.

5267717[/snapback]

Vurderer mer RAM, ja... får se hva det blir til...

--------------

Tror kanskje jeg går for GeForce 6600 GT (eller muligens 6600 (ikke GT), ettersom jeg ikke spiller veldig mye, og PC-en har ikke de helt store spesifikasjonene ellers heller...)

Hvis noen har innvendinger, så kom med dem! :)

Endret av I.A.G.
Skrevet

Noen som vet hva 6600 GT krever av PSU? Har bare 250 W, så må vel kanskje vurdere 6600 (ikke GT)... :hmm:

Og er det noen som har erfaringer med BF 26600? Går det brukbart?

Skrevet

Du bør vel nesten gå for 6600GT. Egentlig syns jeg du burde bytte ut hele pc'en istedet for å kjøpe noe halvbra greier og oppgradere noe annet til enda mer halvbra for å få det andre halvbrae utstyret til å virke.

Skrevet
Du bør vel nesten gå for 6600GT. Egentlig syns jeg du burde bytte ut hele pc'en istedet for å kjøpe noe halvbra greier og oppgradere noe annet til enda mer halvbra for å få det andre halvbrae utstyret til å virke.

5283083[/snapback]

Ikke vær så negativ, da!! :p

Jo da, du har et poeng der... Har tenkt tanken selv...

Men 6600 ligger jo tross alt i den øvre delen av "middels"-spekteret, det er ikke så langt under GT-versjonen. Det skal jo kunne dra BF2 rimelig greit, og jeg spiller som sagt ikke veldig mye, så jeg tror jeg går for dette kortet.

Dessuten: når jeg en gang kjøper/bygger ny PC, kommer nok den gamle til å være i bruk en stund til også, så det er jo greit å ha et brukbart grafikkort i den uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...