Gå til innhold

mistet en kondensator på skjermkortet


Anbefalte innlegg

Har et problem med skjermkortet nå.. tror jeg hvertfall...

 

Windows vil ikke starte, som jeg har postet om her...

 

Men grunnen til at jeg poster her er at da jeg igår så inni pc'n, så jeg at den ene kondensatoren hadde falt av.. Veit ikke om det skjedde da, eller om det har vært sånn en stund...

 

Men spørsmålet er: Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er visst ikke så lett å gjøre, og med tanke på at du ikke vet hva du skal gjøre, så fraråder jeg deg å prøve, men det du må gjøre er enten å lodde den på igjen, eller som jeg mener du bør gjøre, er å kjøpe nytt kort...

 

*edit*

kom på en ting, de fleste kondensatorene i en data er polariserte også, det betyr at du absolutt ikke må sette den feil vei heller...

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Joda, den kan det. Beina på kondensatorane er ikkje alltid like stabile for å sei det sånn. Det er eit kjent problem at kondensatorar løsner frå skjermkort og hovudkort. Og du kan ikkje alltid skulde på dei som har montert det, har sjølv opplevd ein kondensator som berre falt av utan noko form for kontakt.

 

Du kan jo alltids prøve å lodde den på igjen, men kva kort er det og kor gamalt er det? Skulle meine ein sånn feil kvalifiserer til garanti.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Om du fkaitsk har en løs kondensator i kabinettet, og PCen ikke starter, samt gyldig garanti, så lever den inn til komplett snøggast råd. Det dummeste du kan gjøre er å forsøke å sette på noe sånt igjen på egenhånd ved mindre du er virkelig dreven (noe jeg ikke får følelsen av at du er).

 

Om det er skjermkortet som er grunnen ti lat det ikek starter er jo vanskelig å si, men om den plutselig mangler en kondensator så får du liksom ikke noen bedre "smoking gun" enn det...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har sendt mail nå...

 

Om det er skjermkortet som er problemet aner jeg ikke, men i og med at den er løs, og at pc'n ikke funker som den skal, er det jo en stor sannsynlighet for det...

 

Håper dette går på garantien da, noe det burde i og med at pc'n og kortet ikke er 1 år gammelt en gang...

 

edit:leif

Endret av azzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...