Gå til innhold

Xbox 360 trådløs adapter fungerer ikke


United79

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg trådløs adapter til Xbox 360, men får den ikke til å fungere. Xbox'n registerer at den trådløse adapteren er koblet til USB'n, men den finner tydeligvis ikke routeren. Jeg får feilmeldingen "Not connected" på wireless network når jeg kjører en test på min connection!

Det som er rart er at signalene på PC'n er utmerket og den står ved siden av og den trådløse adapteren til Xbox 360 skal støtte de samme trådløse nettverkene som PC'n.

Jeg får ADSL oppkobling fra han jeg leier hos med passord som jeg selvfølgelig har.

 

Hvis noen har noen tips eller hjelp å komme med vil det være til stor hjelp. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva hjelper det med å slå av brannmuren på PCen når det er 360'en som ikke får connected?

 

Det kan være MAC-filtering på routeren! Naboen min har problemer med å koble seg på en Dlink router mens med Linksys'en min gikk det automatisk uten problemer.

 

Kanskje Dlink er problemet her?!

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

vil absolutt ikke anbefale å slå av brannmuren(e)! Du utsetter alle maskinene i nettverket for trojaner osv.!

 

Brannmuren til Windows har ikke noe med 360'en å gjøre iheletatt. Det er isåfall brannmuren i routeren som kan ha blokket 360'en. Jeg ville ha åpnet porter ( noe du må lese på selv http://www.portforward.com ) for at 360'en kan gå igjennom.

 

MAC er en "serienummer" som er unik for hver eneste hw-produkt. Kan godt hende routeren aksepterer kun angitte hw-produkter med de og de MAC adressene. Da må isåfall MAC adressen til wifikortet listes på routeren

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Mange som har prøvd å "paire" XP og 360 har opplevd at det å slå av brannmuren hjelper. Etter at denne er connected slår man den på igjen.

Vi snakker altså om nedetid på 1 minutt, ikke at den permanent er slått av.

 

360`en min fant ikke nettet så jeg slo av brannmuren og det hjalp. Etter at WPA var punchet slo jeg den på igjen.

 

**Edit** Du finner MAC-adressen på menyen på 360. Hvis naboen praktiserer MAC-filtrering, og han administerer nettverket, må du notere nummeret og be ham legge dette inn som en godkjent MAC-adresse, ellers blir den nektet tilgang.

 

Men kanskje har du selv tilgang til routeren og kan fikse dette selv med litt hjelp.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Jeg har samme problem som deg. Har en D-link 624+.

Det som er rart er at jeg kommer inn på naboens usikre nettverk uten problemer.

5255308[/snapback]

 

Jeg haddde samme prob med min D-link DI 624 ruter.

MAC filtrering var årsaken, gå inn på xbox menyen og finn mac adr til boxen og legg den i d-link ruter så vil det fungere

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...