Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Muligens Honda klubb?


RBXtremos

Anbefalte innlegg

Hei folkenz :cool:

 

Dette er en ide jeg kom på nettopp! Har lenge hatt lyst til å drive en Honda klubb, for Honda eiere.. Biler og motorsykler, det er det samme det..

 

Lurte på hva folka syntes, og evnt. hvem som ville vært med? :dribble:

 

Jeg har kontakt med veldig mange fabrikker i utlandet som lager stylingsdelene osv, om jeg hadde drevet klubb hadde det passet veldig bra.

 

Deler å sånt kunne jeg fått bestilt til en billig penge til klubben osv.. Har oxo veldig mange tekniske tegninger.. Til og med LAGET selv veldig mange 3d bilder av bilene Honda har på data.. I riktig dimensjoner osv, det kunne hjelpe når man styler biler..

 

Har også et luftkammer for å sjekke aerodynamikk på biler, og et fint lite garasje på 24 plasser i Oslo..

 

Dette blir kanskje mer japansk trimming/styling klubb, siden jeg de kontaktene jeg har lager japse deler :)

 

Så hva syntes dere? Og noen av dere som kunne tenke dere å bli med? :D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om alle typer honda biler da eller. Vet ikke om jeg kommer til og style min honda så veldig mye siden den ikke er verdt stort og må vel mest sannsynlig lage stylinga selv og det kommer til å koste mer enn bilen er verdt. Men Har jo nå nettopp begynt å tenke på å lage luftinntak (røret fra filter og inn til motoren i aluminium. Tror det blir vanskelig å finne et som passer ved å kjøpe det så. Er ikke sikkert dette blir noe av men har tenkt å se om jeg kan få det til i jula. En ting jeg lurer på er om du vet om noen plasser det går an å få kjøpt aluminumsrør. Du sa også i den tråden jeg har lagd at du hadde laget et sånt rør selv. Har du bilde av det?

Endret av underground
Lenke til kommentar
Er det snakk om alle typer honda biler da eller. Vet ikke om jeg kommer til og style min honda så veldig mye siden den ikke er verdt stort og må vel mest sannsynlig lage stylinga selv og det kommer til å koste mer enn bilen er verdt. Men Har jo nå nettopp begynt å tenke på å lage luftinntak (røret fra filter og inn til motoren i aluminium. Tror det blir vanskelig å finne et som passer ved å kjøpe det så. Er ikke sikkert dette blir noe av men har tenkt å se om jeg kan få det til i jula. En ting jeg lurer på er om du vet om noen plasser det går an å få kjøpt aluminumsrør. Du sa også i den tråden jeg har lagd at du hadde laget et sånt rør selv. Har du bilde av det?

5252800[/snapback]

 

Alle biler er fine så lenge man har tenkt godt igjennom det ;)

 

Har dessverre ikke bilde av alu-røret, men den er krom farget.. Har krom pusset den, det du evnt. kan gjøre er å kontakte en som kan sveise i ditt nærområde.. Fortsatt billigere enn å kjøpe hele rør :thumbup:

 

Det jeg gjorde var å måle avstandene på hvor jeg skulle ha den osv, fikk noen alu-rør fra jobben til fattern. Og bingo! Loddet den sammen ;) Og voila! Send meg PM så kan jeg nok sende noen mål osv ;) Send også gjerne bilder av bilen din, så kan jeg ta å sjekke den og komme med stylingstips.. ;)

 

Og når det gjelder klubben så vil det være alle hondaer, til neste år skal jeg overta et bilverksted ganske nær sentrum av oslo. Så tenkte at det hadde vært litt stilig om den ble kombinert med klubben om jeg skal lage et. Har også kontakter i tyskland som kan sende billige biler derifra til Norge. :yes: Har ganske mye å by på så, syntes det var litt fint om jeg fikk startet en klubb :w00t::thumbup::thumbup:

 

Edit: Skriveleif og la til noe ;)

Endret av RBXtremos
Lenke til kommentar
Det finnes vell allerede en rekke Honda-klubber, gjør ikke det det da? Men med det du har å by på får du nok sikkert noen medlemmer om du har tenkt å starte noe. Men jeg ville startet sammen med noen og ikke alene. Det er litt lurt. Det blir fort for masse å gjør.

5252829[/snapback]

 

Har jo noen planer om å starte med noen ja, men i begynnelsen alene først :ermm:

 

Har noen venner som går med meg på mekaniske fag osv, og da hadde det vært veldig bra :thumbup:

 

OT: Om noen lurer på hva jeg har lyst til å utdanne meg som så er det ingeniør ;)

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde var å måle avstandene på hvor jeg skulle ha den osv, fikk noen alu-rør fra jobben til fattern. Og bingo! Loddet den sammen  Og voila! Send meg PM så kan jeg nok sende noen mål osv  Send også gjerne bilder av bilen din, så kan jeg ta å sjekke den og komme med stylingstips..

 

Har bilder fra motor rommet i bilen så kan sikkert sende di. Men hva brukte du til å lodde aluminium med, Fattern sa at han ikke trodde det gikk an å bruke vanlig loddetinn. Han er ikke utdanna sveiser, men har drevet endel med det men ikke på aluminium.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Det jeg gjorde var å måle avstandene på hvor jeg skulle ha den osv, fikk noen alu-rør fra jobben til fattern. Og bingo! Loddet den sammen  Og voila! Send meg PM så kan jeg nok sende noen mål osv  Send også gjerne bilder av bilen din, så kan jeg ta å sjekke den og komme med stylingstips..

 

Har bilder fra motor rommet i bilen så kan sikkert sende di. Men hva brukte du til å lodde aluminium med, Fattern sa at han ikke trodde det gikk an å bruke vanlig loddetinn. Han er ikke utdanna sveiser, men har drevet endel med det men ikke på aluminium.

5253115[/snapback]

 

Haha, det er nok ikke loddetinn.. Loddetinn går under kategorien bløtlodding der temperaturer er under 450grader, her er det snakk om hardlodding ;) da er det temperaturer mellom 450grader og 800grader ;)

 

Send gjerne bildene av motoren du ;) så kan jeg komme med noen tips som du selv kan gjøre ;)

 

Edit: Skriveleif

Endret av RBXtremos
Lenke til kommentar
Et styremedlem var visst ikke helt ærlig når det gjaldt kassabeholdningen... Les mer på club honda sine sider, tror det er tatt opp på forumet der.

 

On topic:

 

Hva ville vært målet til en eventuell klubb?

5262759[/snapback]

 

Å lage en klubb for alle... Med arrangementer innimellom og ha et eget verksted. Folka skulle kunne lære å fikse på bilene sine, trimme dem osv. Blir en custom trimming klubb.. Delene blir billige fra utlandet osv.. :)

Lenke til kommentar
omfg.. er utallige klubber som dette allerde..

ar dere gidder ..

lør noie av club honda og hold dere unna (nå ble de nettop svindlet for noen tusen)

5262043[/snapback]

Personen som gjorde det er vel ikke akkurat leder lenger, slik han var.

 

Saken var vel at (uten at jeg tør garantere for alle detaljer) tidligere leder stakk av med kassabeholdningen på en del kroner når han gikk av. Advokat er vel kontaktet, så blir spennende å se hva som skjer.

Hele historien står som sagt på et av forumene til CH..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...