Gå til innhold

Ny pc


Frupp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-09-23 13:21, brukernamn skrev:

FRUPP, koster ikke dei delene mer enn 10.000?

da mener eg absolutt alle...

for eg har geforce2 gts fra før, da kan d vel bli enda billiere


må ha noe sånt eg og :smile:


og foresten, kor ska du kjøpe d?


 

Komplett

Abit KG7 Hovedkort for Socket A ( DDR ) kr 1 568

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus) kr 1 434

Gainward AGP GeForce2 Pro/450 64MB kr 1 845

Hercules Lydkort Game Theater XP kr 1 434

TwinMOS DDR-DIMM ECC 256MB CL2.5 kr 601

IBM 40 GB 7200rpm kr 1 290

-------------------------------- kr 8 172

 

Microplex

Chieftec Fulltower DX01BLD kr 748

Taisol CGK760 kr 258

Zalman vifte, 80x80x25mm ( x2 ) kr 168

Enermax ATX strømforsyning, 350 Watt kr 658

Arctic Silver II termisk kitt kr 79

Anodisert shims Socket A kr 88

--------------------------------- kr 1 999

 

= 10171

 

[ Denne Melding var redigert av: Frupp på 2001-09-23 15:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-21 14:56, Dipso skrev:

Foreløpig vet jeg ikke om jeg ville anbefale DDR ram på hovedkortet siden det er liten støtte for/utnyttelse av det både i prosessorer, hovedkort og software (OS). Dessuten koster DDR RAM vesentli mere en vanlig RAM.


Hvis man tenker på en DDR løsning kan det lønne seg å vente till det blir bedre støtte for det på markedet.


Men viss man likevell skal svi av masse spenn får man vell neppe noe _tap_ av ytelse :wink:



[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-09-21 14:57 ]


 

Det var vel bare tull og tøys?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-22 03:19, FBEN skrev:

Ok, en negativ ting til om Chieftec =)


Hvis du har koblet ledningen som kan brukes til å lese av viftehastigheten til hovedkortet, vil vifta av en eller annen grunn gå for fullt hele tiden. Hvis du kobler fra ledningen så reguleres viftehastigheten etter temperaturen i kassa.


Vet ikke om dette er en "feature", men oppdaget at flere klaget på det samme.


 

Jeg hadde ikke ledningen koblet til i starten og da bråka vifta noe aldeles #&%%#"¤%, hørtes ut som et skikkelig treskverk. Nå når 3-PIN's ledningen er koblet til FAN2 på HK, går den så stille at det er rent deilig å høre på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-23 12:33, HagEnuK skrev:

DDR ram trenger ikke og bli støttet av noe annet en HK`et, det er jo bare dobbel data rate så 64MB DDR er 128 SDram. og DDR er raskere. men man må nok ha en CPU som går på 266Mhz for og utnytte det.



 

Er ikke dette _helt_ feil? 64 MB RAM er da 64 MB RAM, selv om det er DDR?? Det er bare farten DDR har noe å si med??!!

Lenke til kommentar

Gode Deler?!

Så lenge det er merke deler er det et fett!!

Pass på Ram`en som sagt, Strømforsyninga(Chieftec`en er heilt grei den), og kjølinga!!

 

Priser?!

Vifter, og kjøling, der ruler Microplex med kvalitet, pris og sist(absolutt ikke minst) kundebehandling!

 

Ellers så får du prøve å få kjøpt tinga mest mulig samlet slik at du slipper så mye portoutgifter.

Sjekk varebeholdningen, slik at du slipper å vente på noen få deler(frustrerende)!!

Komplett, Pc-utstyr, Datorbutikken har vel stort sett delene du trenger! Aberet er at de fleste Web-shoppene sender kabinettet separat med separat porto pris! Siden du handler for så pass mye på en gang, kanskje du kan få prutet bort litt porto?!

 

Ellers sjekk Viahardware.com, de har Abit FAQ`er om Abit sine hovedkort, der kan du få uvurdeelig hjelp til hvordan du skal installere, hvilke BIOS`er, VIA-Drivere, osv.....

 

Skriv når du har fått maskina, og fortell hvordan den funker!! Masina burde rocke :wink:

BTW: Skulle ønske jeg kjøpte et sort Chieftech tower..... Men har Addtronics 7896a som er sinnsykt enkelt å jobbe i :wink:

 

Good luck!

Stein-O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...