Gå til innhold

Skifte nippler på pumpe og radiator?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny vannkjøling. Tenkte da på å handle GPU-, chipsetblokk og slange på dangerdenstore.com.

Chipset

GPU

Slange

 

CPU-blokk og nippler kjøper jeg på microplex.no

Valget står mellom Swiftech Storm og Danger Den TDX A64

 

Som dere ser har alle disse delene 1/2 dimensjoner. Lurte derfor på om disse

nipplene passer til pumpen og radiatoren?

Pumpe og radiator kjøper jeg på pcutstyr.no

Pumpe

Radiator

 

Lurer også på hvilken av CPUblokkene som er best? Danger Den sine blokker trives jo best med stor vanngjennomstrømning, og jeg er ikke helt sikker på hvor restriktiv Swiftech Storm blokka er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se test av vannblokker hos Overclockers.com. Der er både effekt og motstand målt. Storm blokken forårsaker et trykkfall som er vanvittig stort ifht DD RBX og TDX, men den kjøler bedre. Slik jeg tolker det så vil trykkfallet gå på bekostning av ytelsen på andre blokker du setter i serie med Storm-blokken, derfor er kanskje DD RBX et bedre valg? :hmm:

 

Det er mulig å velge 3/8" nipler hos Danger Den, har selv nettopp fått deler derfra med 3/8" OD High flow nipler og de passer til Waterchill slangene som pumpen og radiatoren bruker. Har samme pumpe og Pro 2 radiator + Ext 1 radiator.

 

Edit: Danger Den blokkene blir anbefalt om du ønsker "daisy-chaining" av kjøleblokker, dvs seriekobling. Swiftech Storm har kommentaren "If other components are connected in series, top performance will be compromised."

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...