BareGjest Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Hei .. Kjøpte forleden en Hiper 480W Type-R - og nå angrer jeg meg litt på kjøpet. Etter å ha satt denne inn så lagger samtlige spill jeg kjører (dvs fear og BF2). Alt sammen kjørte helt flott på min gamle 360 et-eller-annet PSU. Når psu er montert i kassa så blåser den luft ned utover hovedkortet og skjermkort. Har vifte som blåser luft inn utenfra akkurat der - men kan det ha noe med saken å gjøre? Har også prøvd å bytte på hvilke molex kontakter som står i skjermkortet, 6800le, men til ingen nytte. Forstått det slik at Hiper var et allright merke, må si meg litt skuffa.
L O G I M A N Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Prøvd å satt i den gamle PSUen igjen og sett om probleme forsvinner igjen da?
nahojdat Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Korrekt meg om jeg tar feil, men den skal vel ikke blåse luft INN i kassen og mot komponentene?? Viften skal vel suge luft fra innsiden og ut?? Om den faktisk suger inn luft fra utsiden og inn i kassen er den nok ikke i orden eller du har klart å montere den på en ekstremt rar måte..
Doogle Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Når psu er montert i kassa så blåser den luft ned utover hovedkortet og skjermkort. Har vifte som blåser luft inn utenfra akkurat der - men kan det ha noe med saken å gjøre? Synes dette hørtes veldig rart ut. Den blåser da i prinsippet varm luft over resten av komponentene dine siden luften den henter utenfra passerer igjennom den varme PSU'en.
BareGjest Skrevet 30. november 2005 Forfatter Skrevet 30. november 2005 Godt mulig jeg tar feil her - har ikke åpnet Hiper boksen men jeg ser bare en vifte og ved korrekt montering så peker den ned over cpu/skjermkort. Er usikker på om den drar inn eller blåser ut luft. Alternativet er å snu den opp ned slik at luften blåses oppover i kabinettet - men da må jeg vel borre hull på toppen.
nahojdat Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Den suger 99.999% garantert luft UT av kabinett gjennom strømforsyningen og ut på baksiden, IKKI inn i kabinett.. Om den gjør annerledes er den ikke i orden..
El Fantasma Skrevet 1. desember 2005 Skrevet 1. desember 2005 Har samme PSU. Den har en 120 mm vifte montert under, og en 80 mm på baksiden. Den under "suger" luft inn og den på baksiden blåser ut. Etter som jeg forstår på deg, så blåser 120 mm luft UT?? Dette er i såfall feil.. PS: Den 80 mm vifta på den PSU`en er den mest stillegående 80 mm jeg noen gang har hørt!!
BareGjest Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Skrevet 1. desember 2005 OK ..sjekka det i går og det virker som om den suger luft ut av kabinettet og blåser det ut på baksiden. Men da må det være noe annet feil med psu`n. Spesielt merkbart er det på skjermkortet, det lagger og hakker i BF2 spesielt. Lurer iallefall på om jeg skal bytte tilbake til den gamle som gikk helt flott uansett hva jeg utsatte den for.
caLitri Skrevet 1. desember 2005 Skrevet 1. desember 2005 OK ..sjekka det i går og det virker som om den suger luft ut av kabinettet og blåser det ut på baksiden. Men da må det være noe annet feil med psu`n. Spesielt merkbart er det på skjermkortet, det lagger og hakker i BF2 spesielt. Lurer iallefall på om jeg skal bytte tilbake til den gamle som gikk helt flott uansett hva jeg utsatte den for. 5235765[/snapback] Dette høres helt klart ut som en retur sak! Hiper skal jo være et veldig ok merke!
El Fantasma Skrevet 1. desember 2005 Skrevet 1. desember 2005 OK ..sjekka det i går og det virker som om den suger luft ut av kabinettet og blåser det ut på baksiden. Men da må det være noe annet feil med psu`n. Spesielt merkbart er det på skjermkortet, det lagger og hakker i BF2 spesielt. Lurer iallefall på om jeg skal bytte tilbake til den gamle som gikk helt flott uansett hva jeg utsatte den for. Har du sjekket voltverdiene? (Everest eller Sisoft Sandra) PSU skal ikke ha noe med grafikken i spill å gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå